12 nowych pociągów w relacjach: Sochaczew - Łowicz Gł., Łowicz Gł. - Sochaczew, Warszawa Zach. - Mława, Mława - Warszawa Zach., Legionowo - Warszawa Wola (1 pociąg), Warszawa Wola - Legionowo (1 pociąg), Legionowo - Warszawa Gdańska (3 pociągi), Warszawa Gdańska - Legionowo (3 pociągi).
16 pociągów o wydłużonej relacji: Warszawa Wsch. - Skierniewice (4 pociągi), Skierniewice - Warszawa Wsch. (4 pociągi), Warszawa Wileńska - Małkinia, Małkinia - Warszawa Zach., Warszawa Wola - Ciechanów, Ciechanów - Warszawa Wola, Pilawa - Warszawa Zach., Warszawa Zach. - Pilawa, Radom - Warszawa Wsch., Warszawa Zach. - Ostrołęka, Ostrołęka - Warszawa Zach.
13 pociągów o skróconej relacji: Skierniewice - Warszawa Wsch. (7 pociągów) - dotychczas Łowicz Główny - Warszawa Wsch., Warszawa Wsch. - Skierniewice (6 pociągów) - dotychczas Warszawa Wsch. - Łowicz Główny.
30 pociągów o zmienionym terminie kursowania na codzienny: Warszawa Wsch. - Grodzisk Maz. (2 pociągi), Grodzisk Maz. - Warszawa Wsch. (2 pociągi), Mińsk Maz. - Warszawa Zach. (3 pociągi), Warszawa Zach. - Mińsk Maz. (3 pociągi), Warszawa Zach. - Siedlce, Siedlce - Warszawa Zach., Warszawa Wileńska - Tłuszcz (2 pociągi), Tłuszcz - Warszawa Wileńska (2 pociągi), Warszawa Zach. - Otwock (4 pociągi), Otwock - Warszawa Zach. (5 pociągów), Warszawa Wola - Nasielsk, Warszawa Gdańska - Nasielsk, Nasielsk - Warszawa Wola, Warszawa Wsch. - Radom, Radom - Warszawa Wsch.
10 pociągów o zmienionej godzinie przyjazdu i odjazdu, aby dostosować godziny kursów
do dalszych połączeń: Radom - Dęblin, Dęblin - Radom, Warszawa Wsch. - Grodzisk Maz., Ostrołęka - Tłuszcz, Radom - Warszawa Wsch.(2 pociągi), Warszawa Wileńska - Małkinia (2 pociągi), Małkinia - Warszawa Wileńska (2 pociągi).
1 pociąg w relacji Warszawa Zach. - Otwock będzie kursował ze zmienionym zestawieniem składu.
Jednocześnie wicemarszałek Bogusław Kowalski zapowiedział, prawdopodobnie jeszcze w tym roku zakup 10-15 szynobusów na trasy o mniejszym obciążeniu. Miałyby to być relacje: Drzewica - Radom - Dęblin, Ostrołęka - Tłuszcz, Czeremcha - Siedlce oraz Sierpc - Nasielsk. Niewykluczone, że będą to używane pojazdy z zagranicy, są one bowiem kilkakrotnie tańsze.
Dodał on, że wstępne wyniki finansowe Kolei Mazowieckich są obiecujące i - choć trudno to jeszcze dokładnie oszacować - wydają się lepsze niż początkowo zakładano. Jednym ze źródeł oszczędności jest lepsze wykorzystanie taboru. Jak oznajmiła prezes KM Halina Sekita dzięki poprawieniu obiegów o 1,7 mln zł spadną koszty przejazdów służbowych.
Zapowiedziała ona jednocześnie, że powstanie nowej taryfy nie skomplikuje sytuacji pasażerów. - Już mamy umowy z innymi przewoźnikami, nie trzeba kupować dwóch biletów, rozliczenia następują na poziomie przewoźników.