Jak oznajmiło radio moskiewskie, federalne koleje RŻD od grudnia, czyli od nowego rozkładu jazdy kolei w UE, zamierzają uruchomić drugi luksusowy pociąg na trasie Moskwa — Brześć — Katowice — Wiedeń — Nicea.
Pracownicy rosyjskich RŻD twierdzą, że popularność pociągu Moskwa — Nica jest ogromna wśród pasażerów. W pierwszą rocznicę otwarcia nowej trasy, statystyki podsumował zastępca dyrektora generalnego federalnego przewoźnika pasażerskiego — firmy-córki RŻD Andriej Kaliberdin.
Według niego, w ciągu jednego roku na wyjazd do Francuskiej Riwiery, zakupiło bilety około sześciu tysięcy pasażerów. - Można powiedzieć, że doszło do wzrostu popularności tej trasy. Bo jeśli w ubiegłym roku sprzedawano miesięczne średnio 258 biletów, to w tym roku już 559 - powiedział Andriej Kaliberdin.
Kaliberdin podkreślił, że większość pasażerów podróżowała tym pociągiem tego lata. Przypomniał, że pociąg Moskwa — Katowice — Wiedeń — Nicea jest najdłuższym połączeniem na transeuropejskiej linii kolejowej. Jego trasa liczy ponad 3200 km. Pociągi RŻD przebywają ją w nieco ponad 50 godzin, przejeżdżając przez terytorium siedmiu krajów: Rosji, Białorusi, Polski, Czech, Austrii, Włoch i Francji.