Gdańska firma ASTE Sp. z o.o., czołowy dostawca kabli i przewodów do zastosowań kolejowych, zmieniła swój logotyp. W przededniu pełnoletniości (w połowie roku spółka osiągnie 18 lat historii) stary, dobrze znany znak, został poddany restylizacji.
Zmiana ta ma na celu odświeżenie marki, która dzięki wieloletniej obecności na rynku posiada ugruntowaną pozycję. Poprzez wprowadzenie unowocześnionego znaku spółka chce przekazać, że jest nowoczesna i podąża za zmieniającymi się potrzebami rynku.
Nowy logotyp, nawiązujący do dotychczasowego, to symbol kontynuacji tradycji i równocześnie rozwoju firmy. Charakterystyczny kwadrat, towarzyszący firmie od początków istnienia, pozostał bez zmian. Zgubił jedynie zaokrąglone narożniki, które zastąpiono kątami prostymi podkreślającymi jasność i klarowność działań firmy. Zmienił się również kolor logotypu. Klasyczny granat w miejsce niebieskiego, kojarzy się z profesjonalizmem, zaufaniem do marki oraz wysoką jakością. Nadal elementem znaku pozostaje nazwa spółki, którą zapisano bardziej czytelną czcionką. Nowy kształt liter symbolizuje nowoczesność, dynamizm i otwartość, przy równoczesnym „technicznym” wyglądzie pisma, nawiązującym do oferowanych produktów.
Nowością w logotypie są poziome pasy, dzięki którym kwadrat nie jest zamkniętą formą. Symbolizują one otwartość spółki, prostolinijność i wielotorowość działań (oprócz sprzedaży również doradztwo, serwis, szkolenia). Widziane jako znak równości mówią o partnerstwie i poszanowaniu każdego klienta i jego potrzeb.
