Przewozy kontenerowe, które stanowią ważną część oferty Cargospedu systematycznie rosną od kilku lat. Usytuowany na warszawskiej Pradze terminal kontenerowy Cargospedu w 2005 roku obsłużył 60 tys. UTI. Terminal Warszawa-Praga obsługuje stałe kolejowe połączenie kontenerowe z portem w Rotterdamie, a ostatnio uruchomiono również pociąg Warszawa - Antwerpia - Warszawa.
Obecnie trwają prace nad rozbudową terminalu, która przewiduje m.in. wydłużenie toru. Dla obsługi nowych klientów, pod koniec ubiegłego roku, PKP Cargo uruchomiły kolejne dwa terminale kontenerowe: w Kobylnicy k. Poznania oraz w Mławie, których obsługą zajmuje się Cargosped. Terminal w Mławie został otwarty dla obsługi dużego klienta koreańskiego.
Mając na uwadze systematyczny wzrost obsługiwanych kontenerów spółka Cargosped w styczniu zakupiła nowy Kalmar z nowoczesnej serii DRF-420-60S5. Seria DRF jest całkowicie nową generacją urządzeń. Wszystkie podzespoły zaprojektowano opierając się na danych zebranych z kilku tysięcy urządzeń Kalmar pracujących w ponad 100 krajach. Mi.in. zastosowano silnik o większej mocy oraz szerszą ramę nośną, która zapewnia większą stabilność oraz jest odporna na obciążenia ukośne powodowane m.in. przez nierówności terenu oraz nierównomiernie załadowane kontenery.