Kilkadziesiąt osób pracuje każdego dnia na budowie „starego-nowego” kutnowskiego dworca. Nowością w jego najbliższym otoczeniu będzie z pewnością kostka granitowa, ułożona zamiast pełnego dziur asfaltowego dywanika na peronie przylegającym do obiektu.
Nowością będzie także wiata prowadząca na perony, a zwłaszcza jej oryginalne elementy wykończeniowe. Ale najwięcej nowości czeka podróżnych wewnątrz samego dworca – odnawiany jest hol główny dworca, w tym jego historyczne kolumny schowane wcześniej pod grubymi warstwami cegieł i tynków, zmienia się także zaplecze handlowo-usługowe oraz powierzchnie biurowe.
Na poddaszu, gdzie prowadzone są ostatnie prace wykończeniowe, powstaje duża przestrzeń komercyjna, idealna na pracownię fotograficzną, studio nagraniowe lub nawet na mały, lokalny teatr. Poniżej na piętrze znajdą się powierzchnie biurowe, a część dworca przeznaczona bezpośrednio dla podróżnych będzie nie do poznania: granitowe i marmurowe wykończenia, dużo subtelnych szczegółów architektonicznych, eleganckie posadzki i przypominające dawne, dobre czasy kasy biletowe. Zewnętrzna elewacja dworca, niemal już w całości ukończona, będzie miała boniowane tynki, a do koloru szarości doskonale dopasują się celowo „pordzewiałe” elementy wieńczące przydworcowy pasaż i przejście podziemne na perony. W piwnicach dworca, które nie będą miały komercyjnego charakteru, zamontowano już węzeł cieplny zasilający obiekt w ciepłą wodę i ogrzewanie.
Mocno zmienia się także plac przed kutnowskim dworcem. Powstaje parking, ciągi komunikacyjne dla pieszych i autokarów, swoje miejsce znajdą także taksówki i rowery. Obiekt zostanie przekazany do użytku wczesną wiosną przyszłego roku. Wartość inwestycji: około 13 mln złotych