Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Nocne "przecieraki"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-01-2006
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Tramwaje Warszawskie, 16 stycznia 2006

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Nocne "przecieraki"
Rankiem na stołecznych drogach często dochodzi do kolizji i wypadków. Przyczyną są szadź, gołoledź czy nie odśnieżone drogi. Jednak tramwaje od 4 rano jeżdżą bez względu na warunki pogodowe. Jak to możliwe?

Zaraz po północy, po zjeździe ostatnich kursowych tramwajów, wyruszają inne - specjalne. 8 wozów jeździ po całej stolicy całkiem pustych. To nie tramwaje widmo - to tak zwane "przecieraki".
Aby utrzymać ruch, każdego wieczoru, tramwajarze analizują otrzymywane codziennie raporty z Instytutu Meteorologii, a w przypadku szczególnych zagrożeń Sztab Kryzysowy stołecznego Ratusza przysyła komunikaty ostrzegawcze, i już wiedzą: "będzie sypało", "będzie szadź" czy "marznąca mżawka". Słowem wszystko to, co może rano zatrzymać tramwaje w zajezdni zamiast wozić ludzi do pracy. Aby tak się nie stało Tramwaje Warszawskie puszczają na tory "przecieraki". W zależności od potrzeby odśnieżają, albo jadąc przecierają sieć trakcyjną, aby nigdzie nie zabrakło prądu, a tym samym ruch tramwajów nie został zatrzymany nawet przy wielkiej śnieżycy czy przy dużym zaleganiu szadzi.
Jednak w całym kraju taka praktyka nie jest normą. W wielu miastach tramwaje grzęzną w śniegach lub w ogóle nie wyruszają na trasy z powodu oblodzenia trakcji. Stołeczna spółka nie może sobie na to pozwolić. Co prawda, koszty każdej z takich operacji ponoszą właśnie Tramwaje Warszawskie, ale jak wskazuje praktyka, opłaca się! Żaden ze stołecznych tramwajów nie ugrzązł ani w zaspach, ani nie zatrzymał się z powodu braku prądu spowodowanym oblodzeniem trakcji.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5