Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Niepokojące ustalenia ws. awarii na Centralnym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-07-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy, 8 lipca 2011

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Niepokojące ustalenia ws. awarii na Centralnym
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, kontrolerzy UTK badający awarię zasilania na Dworcu Centralnym przed dwoma tygodniami ustalili, że od 2009 roku brakuje dokumentów potwierdzających serwisowanie agregatu prądotwórczego. Na razie nie wiadomo czy nie był on serwisowany, czy tylko nie udokumentowano tych czynności. Ustalono również, że do jednego obwodu było podłączone zasilanie rozdzielni oraz zasilanie awaryjne.

Urząd Transportu Kolejowego w odpowiedzi na pismo wicepremiera Waldemara Pawlaka wszczął wraz z Urzędem Regulacji Energetyki kontrolę awarii zasilania na warszawskim Dworcu Centralnym, która dwa tygodnie sparaliżowała ruch pociągów w stolicy. Kontrolerzy już mają pierwsze wnioski.

– Okazało się, że nie ma dokumentów potwierdzających serwisowanie agregatu prądotwórczego od 2009 roku. Zwróciliśmy się do przedsiębiorstwa PKP SA Oddziału Dworce Kolejowej oraz firmy PKP Energetyka, której została zlecony serwis instalacji elektrycznej na dworcu o wyjaśnienia w tej sprawie – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Grzegorz Mazur z biura prezesa UTK. Dodał, że na tym etapie nie można jeszcze stwierdzić, czy urządzenie faktycznie nie było serwisowano, czy tylko brakuje adnotacji o tym.

To nie jedyne niedopatrzenie elektryków na Dworcu Centralnym. – Główny błąd wynikał z faktu, że na jednym obwodzie były zespolone akumulatory odpowiedzialne zarówno za napięcie w rozdzielni, jak i zasilanie awaryjne – wyjaśnił Grzegorz Mazur. Dodał, że w ten sposób ten dworzec po prostu został zaprojektowany.

Zdaniem Grzegorza Mazura przyczyną awarii nie był brak zasilania zewnętrznego, a uszkodzenie wyłącznika centralnej baterii akumulatorowej. – Doszło do przegrzania styków w obwodzie ładowania – powiedział.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Zakończono wymianę elewacji na Dworcu Centralnym

Infrastruktura

Dlaczego buduje się antresolę na Dworcu Centralnym?

Biznes

Dlaczego buduje się antresolę na Dworcu Centralnym?

Bartosz Baca, BBSG/Rynek Infrastruktury 11 listopada 2015

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Zakończono wymianę elewacji na Dworcu Centralnym

Infrastruktura

Dlaczego buduje się antresolę na Dworcu Centralnym?

Biznes

Dlaczego buduje się antresolę na Dworcu Centralnym?

Bartosz Baca, BBSG/Rynek Infrastruktury 11 listopada 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5