Lokomotywa Voith Maxima 40 CC otrzymała dopuszczenie po niemieckiej sieci kolejowej, wydane przez Eisenbahnbudesamt. Pojazd ten jest najsilniejszą lokomotywą spalinową z przekładnią hydrokinetyczną.
Dopuszczenie nr EBA 08-L08 K 001 zostało przyznane 28 grudnia 2008 roku, a już 6 stycznia lokomotywa Voitha zaczęła obsługę składów towarowych z węglem do elektrowni Kiel-Wellingdorf. Dzięki mocy 3,6 MW uniknięto konieczności dzielenia składów na mniejsze, ponieważ maszyna może pociągnąć nawet 25 wagonów, czyli ok. 2250 ton.
Voith planuje wejście z tą lokomotywą także na rynek belgijski i holenderski. W tych krajach rozpoczęto już proces homologacji lokomotywy Maxima 40 CC.
* Fot. Voith Turbo.
Testy lokomotywy w czeskim VUZ Velim (marzec 2008 r.):
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.