Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Nie powstanie spółka łącząca FPS i Wydział Naprawy Tramwajów MPK

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-04-2005
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza, 20 kwietnia 2005

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Nie powstanie spółka łącząca Wydział Naprawy Tramwajów MPK z Fabryką Pojazdów Szynowych, należącą do Cegielskiego. Poinformowano o tym wśrodę - po półtorarocznych negocjacjach i analizach.

Spółka, nazywana umowie Nową FPS, miała być szansą na pomoc Cegielskiemu, który dzięki fuzji pozbywał się 9 mln zł długu wobec miasta. Miał to być też sposób na ratowanie Wydziału Napraw Tramwajów, który musi wynieść się z terenu zajezdni przy ul. Gajowej. Od listopada 2003 r. zespoły negocjacyjne ustalały warunki, na jakich mogłoby dojść do połączenia. Sprawa była dość skomplikowana choćby dlatego, że FPS należy - tak jak Cegielski - do skarbu państwa. Był też problem natury socjalnej - pracownicy WNT zarabiają znacznie więcej niż pracownicy FPS. Szanse rentowności nowej spółki oceniała firma Nicom Consulting - i to jej przedstawiciele ogłosili wczoraj, że nie miałaby ona dużych szans na przetrwanie. - Rozpatrywaliśmy sześć wariantów i w zasadzie tylko jeden gwarantuje spełnienie oczekiwań obu stron oraz rentowność spółki. Jednak opiera się on na mało realnych założeniach, że Nowa FPS produkować będzie maksymalną ilość wagonów dla PKP (120 sztuk rocznie), szynobusy i tramwaje - mówił wczoraj na Komisji Polityki Gospodarczej, Marcin Gajewski z Nicomu.
Stanisław Tamm, szef Wydziału Działalności Gospodarczej w Urzędzie Miasta, który nadzorował projekt: - Okazało się, że cześć remontująca tramwaje byłaby nierentowna, czyli musiałaby ją utrzymywać ta, która produkowałaby wagony kolejowe. To znacznie ograniczałoby możliwości inwestycyjne i nie dawałoby szans rozwoju.
Fiasko projektu nie oznacza jednak końca współpracy między FPS a MPK. - Jesteśmy zdecydowani startować w przetargach na naprawę i modernizację tramwajów dla Poznania - zapewnia Wacław Piotrowski, prezes HCP. Ponieważ jednak do połączenia nie doszło, Cegielski zostaje wciąż z długiem wobec miasta. - Postaramy się to rozwiązać poprzez umorzenie połowy tego długu i zamianę drugiej połowy na niepotrzebne spółce grunty - mówi Tamm. Jednak umorzenie wymagać będzie m.in. zgody Komisji Europejskiej.
Gorzej wychodzi na tym Wydział Naprawy Tramwajów. Prezes MPK Wojciech Tulibacki rozpatruje w tej chwili dwa warianty: likwidację wydziału lub wniesienie go do Zakładu Naprawy Autobusów w Biskupicach. - Likwidacja oznacza oczywiście zwolnienie 140 osób - mówi Tulibacki. Dlatego zarząd chciałby doprowadzić do realizacji drugiego wariantu. - Zlecimy jednak analizę, która pokaże, czy będzie to przedsięwzięcie opłacalne. To od wyników tego badania zależeć będzie decyzja - dodaje prezes MPK.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5