SKM Warszawa otworzyła oferty na dostawę od 13 do 21 nowych pociągów elektrycznych. Zgłosili się dwaj najwięksi krajowi dostawcy taboru.
Ogłoszony w październiku przetarg SKM Warszawa zakłada dostawę fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych – ośmiu pięcioczłonowych i pięciu czteroczłonowych. Podstawowe zamówienie dotyczy dostawy 13 nowych pociągów. Może ono zostać rozszerzone, o ile SKM Warszawa uzyska dodatkowe środki unijne na tabor. Przedmiotem zamówienia jest też dostawa symulatora jazdy wraz z przeszkoleniem pracowników oraz świadczenie usług obsługi na poziomie utrzymania od P1 do P4 dla każdego pojazdu
przez okres aż piętnastu lat.
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", złożone zostały dwie oferty. Pesa Bydgoszcz zaoferowała za dostawę 13 pociągów oraz ich utrzymanie cenę 310 532 008 złotych, a Newag – 323 353 000 złotych (ceny netto). Obaj producenci zaoferowali 96 miesięcy gwarancji. Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na mocy kryterium ceny dostawy pojazdów i utrzymania (78 punktów), okresu gwarancji (15 punktów), czasu dostarczenia pierwszych trzech pojazdów czteroczłonowych (maksymalny czas – 18 miesięcy; 4 punktów) oraz masy służbowej podzielonej przez długość przedziału pasażerskiego pojazdu (5 punktów).
Na razie nie znamy szczegółów ofert producentów. – Komisja przetargowa będzie teraz analizowała złożone oferty pod kątem spełniania warunków przetargu i dokona wyboru zwycięzcy – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik SKM Warszawa Kamil Migała. Obie oferty mieszczą się w budżecie SKM Warszawa.
Mimo, że pociągi będą kursowały głównie po aglomeracji warszawskiej, mają być przygotowane do jazdy z prędkością 160 km/h. Mniejsze pojazdy 4-członowe zabiorą na pokład łącznie 670 osób. Większe – pięcioczłonowe zabiorą ich aż 825. Więcej na temat specyfikacji technicznej piszemy
tutaj.