W postępowaniu przetargowym na zakup 20 sztuk wagonów piętrowych, 2 sztuk wagonów sterowniczych 2 lokomotyw do składów pociągów w systemie push-pull oferty złożyło tylko dwóch wykonawców: Newag i PESA.
- Pierwszy wykonawca - Newag - zaproponował w swojej ofercie cenę 85 mln 977 tys euro brutto (69 mln 900 tys. euro netto). Dostawa ostatniego pojazdu ma nastąpić do 30 listopada 2015 roku. Producent zapewnia gwarancję na okres 4 lat od daty przekazania pojazdu. Drugi wykonawca - PESA - zaproponował w swojej ofercie cenę 61 mln 700 tys 46 euro brutto (50 mln 162 tys. 600 euro netto). Dostawa ostatniego pojazdu ma nastąpić do 17 sierpnia 2015 roku. Producent zapewnia gwarancję na okres 4 lat od daty przekazania pojazdu - poinformowała "Rynek Kolejowy" Donata Nowakowska - rzecznik prasowy spółki.
Przypomnijmy, że przy ocenie ofert brane będą cztery kryteria: cena (70 proc. wagi), termin dostawy ostatniego pojazdu kolejowego (15 proc. wagi), współczynnik niezawodności (10 proc. wagi) oraz współczynnik gotowości technicznej (5 proc. wagi). Koleje Mazowieckie na realizację inwestycji zaplanowały kwotę 66 mln 490 tys. 968,28 euro brutto.
W przetargu nie wystartowała firma Bombardier, która dostarczyła Kolejom Mazowieckim w poprzednim zamówieniu lokomotywy i piętrowe wagony pracujące w systemie push-pull.
- Obecnie jesteśmy w trakcie analizy obu ofert. Jednocześnie cieszymy się, że wkrótce do naszego parku taborowego dołączą kolejne piętrusy wraz lokomotywami. Ta inwestycja jest kolejnym dowodem na to, że jako przewoźnik chcemy się rozwijać i mając na uwadze potrzeby podróżnych, dbać o wysoką jakość naszych usług – powiedział Czesław Sulima, członek zarządu i dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.