W przetargu na modernizację 100 szt. lokomotyw serii SM42 ogłoszonym przez PKP Cargo zostały złożone dwie oferty: przez Newag oraz Pierwszą Fabrykę Lokomotyw w Polsce Fablok. – Powyższe oferty oraz oferta złożona przez PESA Bydgoszcz S.A. na modernizację 26 lokomotyw serii ST44 są poddawane analizie – poinformował „Rynek Kolejowy” Jacek Wnukowski, zastępca dyrektora Biura Promocji PKP Cargo.
- Dalsze decyzje związane z tymi postępowaniami podjęte zostaną w pierwszym tygodniu stycznia 2011 r. - dodaje Wnukowski.
Jak już informowaliśmy, w przetargu na modernizacje 100 lokomotyw SM42 wymagany termin wykonania zamówienia wynosi 105 tygodni, licząc od tygodnia następnego po tygodniu, w którym nastąpi zawarcie umowy. Postępowanie prowadzone jest w trzech etapach. I etap zostanie przeprowadzony w trybie przetargu nieograniczonego. II - w trybie negocjacji z wykonawcami zakwalifikowanymi na krótką listę i polegać będzie na równoległym złożeniu przez nich nowych formularzy ofertowych. III etap to natomiast udzielenie wyłączności do dalszych negocjacji wykonawcy, który w II etapie złożył najkorzystniejszą ofertę.
W przetargu na modernizację 26 sztuk lokomotyw spalinowych serii ST44 wymagany termin wykonania zamówienia wynosi 78 tygodni, licząc od tygodnia następnego po tygodniu, w którym nastąpi zawarcie umowy. Przebieg tego postępowania także będzie prowadzony w trzech etapach podobnie jak w przetargu na modernizację 100 lokomotyw na SM42.