Od 2010 roku realizowane jest zadanie, którego efektem ma być poprawa stanu technicznego infrastruktury kolejowej między Skarżysko Kamienną a Ocicami. Zarządca infrastruktury planuje kontynuować prace w tym roku. W najbliższych tygodniach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłoszą przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych.
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, zarządca infrastruktury będzie kontynuował modernizację linii nr 25.
- Zakres prac przewiduje wymianę nawierzchni drogowej z uzupełnieniem nawierzchni bitumicznych na przejazdach kolejowych w modernizowanym torze na odcinku Zalesie Gorzyckie – Sobów – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Małgorzata Kwiatkowska z lubelskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. - Ponadto zlecimy opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych na odcinku Zalesie Gorzyckie - Sandomierz – Sobów w zakresie nawierzchni i obiektów inżynieryjnych oraz modernizacji urządzeń sterowania ruchem kolejowym między Zalesiem Gorzyckim a Tarnobrzegiem – dodaje.
Na wykonanie inwestycji zarządca infrastruktury przeznaczył 50 mln zł z budżetu państwa.
- Przetargi na wymieniony zakres robót będą ogłoszone w najbliższych tygodniach - kończy rzecznik oddziału CRI.
Na linii nr 25 PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzi inwestycje w ramach zadania modernizacji odcinka Skarżysko Kamienna – Ocice linii nr 25, realizowanego na przestrzeni lat 2010 – 2015 r. Po modernizacji infrastruktury zostanie podniesiona prędkość jazdy pociągów z 30 km/h do 70/120 km/h (pociągi pasażerskie) oraz z 30 km/h do 70/80 km/h (składy towarowe), w wyniku czego ma nastąpić poszerzenie istniejącej oferty połączeń kolejowych z Sandomierza do Przemyśla i Warszawy.