Trwają testy na modernizowanym odcinku Rail Baltiki od Tłuszcza do Łochowa. Na linię wjeżdżają pierwsze pociągi testowe. Kolejno będą też oddawane i uruchamiane przejazdy kolejowe m.in. w Tłuszczu. Przy trasie będą toczyły się nadal prace wykończeniowe.
Na całej modernizowanej linii od Warszawy Rembertów do Sadownego można obserwować praktycznie wszystkie etapy modernizacji linii kolejowej. Na podwarszawskim odcinku do Wołomina, na który wykonawca otrzymał pozwolenie na budowę we wrześniu, prace są w fazie początkowej.
Pomiędzy Wołominem a Tłuszczem ruch jest prowadzony po jednym torze. Najbardziej zaawansowane, właściwie wykończeniowe prace toczą się na wyłączonym z ruchu odcinku od Tłuszcza do Sadownego. Ruch pociągów ma być wznowiony jeszcze w tym roku.
Koleje Mazowieckie zostają przy starej organizacji ruchu
Pociągi Kolei Mazowieckich, które miały kursować już według nowego rozkładu jazdy od 1 listopada (do Małkini z zastępczą komunikacją autobusową na odcinku Łochów – Sadowne Węgrowskie), pozostają przy organizacji komunikacji sprzed 1 listopada. Oznacza to, że pociągi ze stacji Warszawa Wileńska docierają do Tłuszcza, gdzie pasażerowie przesiadają się na autobusy komunikacji zastępczej, by nimi dotrzeć do Sadownego i dalej do Małkinii kontynuować podróż pociągiem.
– Tak będzie do 12 grudnia 2015 r. ze względu na konieczność przeprowadzenia dokładnej weryfikacji działania systemów sterowania ruchem kolejowym mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa ruchu kolejowego na linii – informuje biuro prasowe Kolei Mazowieckich.
Z Warszawy do Białegostoku bezpośrednio od 13 grudnia
Zgodnie z deklaracją PKP PLK ruch pociągów na całym odcinku Warszawa Wileńska/ Warszawa Wschodnia – Białystok, będzie przywrócony z dniem wejścia nowego rozkładu jazdy 2015/2016, tj. od 13 grudnia 2015 r. Wtedy pomiędzy Warszawą a Białymstokiem ruszą też bezpośrednie pociągi TLK i IC. Kilka z nich zostanie obsłużone przez ezt Dart. Pierwszy z tych pojazdów został właśnie odebrany przez przewoźnika.
O procesie odbiorów odcinka Tłuszcz – Łochów pisaliśmy w połowie października TUTAJ. O tym, czy kolej będzie po remoncie skutecznie konkurować z rozbudowaną ofertą przewoźników autobusowych, piszemu TUTAJ.