Senator Jarosław Obremski i prezydent Wrocławia Rafał Dutkiewicz przedstawili własny pomysł przyspieszenia połączenia kolejowego Wrocławia z Warszawą. - Zaprezentowana koncepcja wydaje się w tej chwili mało realna - twierdzi Ministerstwo Transportu.
O koncepcji, zakładającej budowę 50 km torów, co miałaby pozwolić skrócić czas podróży z Wroclawia do Warszawy do 3, a potem nawet 2,5 godz pisaliŚmy tutaj. O jej zaopiniowanie poprosiliŚmy Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. - Minsiterstwo podejmuje działania w celu skrócenia czasu przejazdu pomiędzy Wrocławiem a Warszawą przy założeniu, że będzie ono uzyskane dzięki pracom modernizacyjnym i rewitalizacyjnym wykonanym na istniejącej infrastrukturze kolejowej, w możliwie krótkim czasie - najpóźniej do 2014 roku - i przy wykorzystaniu innych realizowanych obecnie inwestycji - odpowiada rzecznik ministerstwa Mikołaj Karpiński.
Połączenie Warszawa – Włoszczowa Północna – Koniecpol – Częstochowa Stradom – Lubliniec – Opole – Wrocław zapewni czas przejazdu rzędu 3:30 – 3:45 - twierdzi Karpiński. - Koncepcja nowej trasy kolejowej Warszawa – Wrocław zaprezentowana przez Pana senatora Jarosława Obremskiego i prezydenta Wrocławia Rafała Dutkiewicza jest interesująca, jednak wymagałaby uzyskania wstępnych i właŚciwych wyników studiów wykonalnoŚci, które okreŚlą zakres techniczny, koszty i korzyŚci inwestycji, orzez przeprowadzenia procesu uzyskiwania decyzji, m.in. Środowiskowych i budowlanych - informuje Karpiński.
- Biorąc pod uwagę, że efekty zaproponowanej inwestycji mogą się pojawić dopiero w 2020 r., natomiast zamierzeniem resortu jest szybkie uzyskanie skrócenia czasu przejazdu między Wrocławiem a Warszawą w 2014 r., zaprezentowana koncepcja wydaje się w tej chwili mało realna - konkluduje rzecznik.