Partnerzy serwisu:
Tabor

MPK-Łódź: Nowa modernizacja 805 Na

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
20-06-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MPK-Łódź, 16 czerwca 2011

Podziel się ze znajomymi:

Do końca czerwca br. na łódzkie tory wyjedzie pierwszy tramwaj typu 805 Na zmodernizowany według nowego projektu. Podczas jego przebudowy skorzystano z myśli technicznej oraz doświadczenia konstruktorów MPK-Łódź. Zmiany miały na celu podniesienie komfortu podróżowania i poprawę parametrów eksploatacyjnych. Premiera zmodernizowanego tramwaju, w obecności dziennikarzy łódzkich mediów odbyła się 16 czerwca 2011 roku.

Najważniejsza różnica w porównaniu z wagonami zmodernizowanymi dotychczas, to troje, a nie czworo drzwi w wagonie. Dzięki temu zabiegowi w pojeździe „zrobiło się” więcej miejsca dla osób, które nie planują wysiadać na najbliższym przystanku. Aby ten prosty zabieg nie powodował skutków ubocznych w postaci utrudnień w wymianie pasażerów, zastosowano szerokie progi i drzwi otwierane na zewnątrz.

Wygospodarowane w ten sposób miejsce pozwoliło także na utworzenie przestrzeni podobnej do tej występującej w autobusach. Znajduje się ona naprzeciwko środkowych drzwi i może służyć np. do ustawienia wózków. Koniec wagonu przystosowano do przewożenia roweru. Zamontowano prowadnicę do koła i pas mocujący.

Wymienione nowości nie są jedynymi. Pojazd ma zmieniony napęd, design, malowanie i klejone szyby. Dzięki temu ostatniemu rozwiązaniu nie powinno dochodzić do parowania szyb i skraplania się wody. Podczas modernizacji wagonów wykorzystano 7.732 kg blachy, 3.547 kg kształtowników, 146 kg śrub oraz 25.093 m przewodów.

Pierwsze remonty kapitalne przedłużające żywotność wagonów 805 Na o 15 lat przeprowadzono w MPK-Łódź w 1994 roku. Technologia tego remontu zakładała m.in.: całkowitą rozbiórkę wagonu, weryfikację i wymianę elementów konstrukcji nadwozia, pokrycie nową blachą poszyciową, wstawienie nowych okien i drzwi, podłogi, wyłożeń wewnętrznych i siedzeń pasażerskich, instalację nowych lamp oświetlenia wnętrza i nagrzewnic, bezpiecznych i cichych napędów drzwi, systemów informacji pasażerskiej z tablicami elektronicznymi i urządzeniami głośnomówiącymi.

Od 2005 roku remontowane wagony uzyskały dodatkowo nowy design – ściany czołowe przednie i tylne z tworzywa sztucznego nadające bryle tramwaju nowoczesny kształt. Zastosowano wiele nowoczesnych urządzeń elektronicznych poprawiających komfort jazdy i niezawodność wagonów (m.in. elektroniczne przekaźniki samoczynnego rozruchu, regulatory napięcia, przekaźniki zwłoczne). W drugim wagonie składu tramwajowego zlikwidowano kabinę motorniczego zwiększając w ten sposób przestrzeń dla pasażerów. Od tego czasu mówimy już o modernizacji tramwaju. Do końca 2010 roku zmodernizowano w ten sposób 132 wagony własne, a dzięki zleceniom także kilkadziesiąt pojazdów dla Gdańska, Poznania i Śląska.

To czy od roku 2011 będzie można odmierzać liczbę tramwajów zmodernizowanych wg nowego projektu zależy w dużej mierze od zadowolenia pasażerów. MPK-Łódź chcąc poznać ich opinie, będzie prowadziła w testowym pojeździe badania ankietowe.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Tramwaj do Pabianic będzie kursować. A pozostałe?

Warte uwagi

Łódź: Tramwaj do Pabianic będzie kursować. A pozostałe?

kf, Rynek Kolejowy 14 grudnia 2011

Łódź: Nowak obiecał, że nie zabierze dworca

Infrastruktura

Łódź: Nowak obiecał, że nie zabierze dworca

Gazeta Wyborcza/Nasze Miasto 16 grudnia 2011

Łódź oszczędza na komunikacji zbiorowej

Biznes

Łódź oszczędza na komunikacji zbiorowej

Gazeta Wyborcza 19 grudnia 2011

Łódzcy społecznicy chcą KDP

Koleje Dużych Prę™dkości

Łódzcy społecznicy chcą KDP

Gazeta Wyborcza 20 grudnia 2011

Łódź: Zamkną bocznicę do EC2

Biznes

Łódź: Zamkną bocznicę do EC2

kf, Rynek Kolejowy 24 grudnia 2011

Łódź: Do Konstantynowa dziewiątką. A na Legionów?

Zintegrowany transport

Łódź: Do Konstantynowa dziewiątką. A na Legionów?

kf, Rynek Kolejowy 25 grudnia 2011

Zobacz również:

Łódź: Tramwaj do Pabianic będzie kursować. A pozostałe?

Warte uwagi

Łódź: Tramwaj do Pabianic będzie kursować. A pozostałe?

kf, Rynek Kolejowy 14 grudnia 2011

Łódź: Nowak obiecał, że nie zabierze dworca

Infrastruktura

Łódź: Nowak obiecał, że nie zabierze dworca

Gazeta Wyborcza/Nasze Miasto 16 grudnia 2011

Łódź oszczędza na komunikacji zbiorowej

Biznes

Łódź oszczędza na komunikacji zbiorowej

Gazeta Wyborcza 19 grudnia 2011

Łódzcy społecznicy chcą KDP

Koleje Dużych Prę™dkości

Łódzcy społecznicy chcą KDP

Gazeta Wyborcza 20 grudnia 2011

Łódź: Zamkną bocznicę do EC2

Biznes

Łódź: Zamkną bocznicę do EC2

kf, Rynek Kolejowy 24 grudnia 2011

Łódź: Do Konstantynowa dziewiątką. A na Legionów?

Zintegrowany transport

Łódź: Do Konstantynowa dziewiątką. A na Legionów?

kf, Rynek Kolejowy 25 grudnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5