Wyruszył pierwszy pociąg kontenerowy z Europy do Chin. Od marca "MONGOLSKI WEKTOR" kursował tylko w jednym kierunku: z Chin do Niemiec. Planuje się, że w obie strony, będzie kursował dwa razy w miesiącu ( 15 i 30 dnia każdego miesiąca). To efekt dużego zainteresowania przewozami kontenerów koleją na tej trasie. Mongolski Wektor do Chin wyruszył z Brześcia na Białorusi. Tam dojechały - w ruchu rozproszonym, tranzytem przez Polskę - kontenery z Europy Zachodniej i Centralnej. Pociąg, by dojechać z Brześcia do chińskiego Huh-hot potrzebuje 12 dni. Jest to dwa razy szybciej niż drogą morską.Pociąg uruchomiły koleje rosyjskie wspólnie z białoruskimi, PKP CARGO SA i kolejami niemieckimi. Organizatorami jego przejazdu są firmy spedycyjne: Wei Sai Ltd (Chiny), Tuushin International Freight Forwarders (Mongolia), ZAO Rubikon (Rosja), UP Belintertrans(Białoruś), Przedsębiorstowo Spedycyjne Trade Trans (Polska) i Transa Spedition GmbH (Niemcy). Pociąg przejeżdża ponad 9 tys. km przez Polskę , Białoruś, Rosję, Mongolię i Chiny. Większość trasy na terenie Rosji prowadzi Magistralą Transsyberyjską. Pociąg pokonuje dwie różnice szerokości torów. Dlatego przewożone nim kontenery muszą być dwukrotnie przeładowywane - najpierw na granicy polsko - białoruskiej (Małaszewicz/Brześć) i mongolsko-chińskiej (Erljan/Dsamin-Ude). Pociąg na całej trasie przejazdu jest monitorowany. Informacje o przebytych odcinkach są przekazywane dwa razy dziennie wszystkim zainteresowanym oraz udostępniane za pośrednictwem internetu. Prognozy wskazują, że wymiana towarowa miedzy Chinami a Unia Europejska będzie rosła. Chiny przeżywają wielki wzrost gospodarczy. W zawiązku z tym szacuje się, że obroty kontenerów pomiędzy Europą a Chinami i Dalekim Wschodem mogą wynieść nawet kilku mln sztuk rocznie. Przejęcie tylko znacznej ich części z transportu morskiego, spowoduje, że na Magistralę Transsyberyjską oraz na koleje polskie może trafić ich nawet około 100 tys. sztuk. W ostatnich latach następuje wzrost przewozów intermodalnych (kontenerowych). W zeszłym roku w tym systemie Spółka PKP CARGO S.A. przewiozła 2,5 mln ton towarów tj. 10% więcej niż rok wcześniej. Na wyższym poziomie są tegoroczne przewozy tranzytowe PKP CARGO SA. To efekt uruchomienia pociągu do i z Chin.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.