W Mławie, po interwencji tamtejszego Urzędu Miasta, zatrzyma się osiem par pociągów TLK. Prawdopodobnie nie będzie tam stawać Pendolino (jeśli wyjedzie w nowym rozkładzie na tory).
W sprawie dodatkowych postojów burmistrz miasta, Sławomir Kowalewski, interweniował w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Swoje stanowisko, wyrażające „zaniepokojenie brakiem dobrych połączeń we wszystkich kierunkach”, wysłała też Rada Miasta. Jak informuje Magdalena Grzywacz, rzecznik Urzędu w Mławie, „wzięto pod uwagę potencjał przewozowy miasta” i w rozkładzie 2014/2015 zaplanowano postój ośmiu par pociągów.
Informacje te potwierdza PKP Intercity. – Tak, na nowy rozkład planujemy poszerzenie naszej oferty na Mławę o kolejne pociągi TLK – mówi Beata Czemerajda z Biura Komunikacji i Public Relations w PKP Intercity. Pozwoli to na utrzymanie taktu co około dwie godziny.
Jak informuje Intercity, w Mławie zatrzymają się dodatkowo:
-
TLK „Monciak” kursujący codziennie z Przemyśla do Gdyni oraz umożliwiający podróżowanie sezonowo także z Zakopanego,
-
TLK „Tetmajer” kursujący sezonowo z Zakopanego do Gdyni,
-
TLK kursujący weekendowo w godzinach porannych z Warszawy do Olsztyna,
-
TLK „Mazury: kursujący codziennie z Krakowa do Olsztyna,
-
TLK „Skarbek” kursujący z Raciborza do Olsztyna,
-
TLK „Pobrzeże” kursujący codziennie z Warszawy do Kołobrzegu przez Trójmiasto,
-
TLK „Ukiel” kursujący z Warszawy do Olsztyna,
-
TLK „Komoran” kursujący codziennie z Wrocławia przez Łódź , Warszawę także do Olsztyna.
Mława występowała też o postój pociągów Pendolino w kategorii EIC Premium. Pociągi te, jak wynika z odpowiedzi MIR-u, będą realizowały przewozy w ramach służby komercyjnej PKP Intercity. Zgodnie ze strategią spółki Pendolino jest dedykowane dla pasażerów „podróżujących na dłuższych odcinkach między najważniejszymi aglomeracjami w kraju”.