Z oddaniem do użytku nowej linii kolejowej Rhin-Rhône i wprowadzeniu na nią piętrowych składów TGV 2N2 Lyria Euroduplex (osiagąjacych prędkość 320 km/h) podróż z Zurychu do Paryża skróci się do czterech godzin, zaś z Bazylei do Paryza do trzech.
Obsługę trasy prowadzą wspólnie Koleje Szwajcarskie SBB i Koleje Francuskie SNCF pod szyldem "Lyria". W nadchodzących dniach zakończone mają być ostatnie testy i wydane zezwolenia na dopuszczenie do ruchu tych jednostek. Pociągi tego typu pojadą również od marca na trasie Frankfurt nad Menem - Lyon. Równocześnie SNCF poinformowały, że codziennie trzy pary pociągów połączą Paryż z włoskim Mediolanem, zatrzymujących się w Ulzio, Bardonecchii, Novarze i Vercelli.
Ze Szwajcarii łatwiej też będzie dojechać do Brukseli - powróci bowiem bezpośredni pociąg z Churu i Bazylei. Pięć par ICE, a nie jak dotychczas trzy, łączyły będą Interlaken z Frankfurtem, kilka z nich pojedzie dalej przez Getyngę do Berlina. Z sześciu do ośmiu zwiększy się liczba pociągów ICE z Zurychu do Frankfurtu i dalej do Hamburga lub Kolonii. Jedna z kursujących do Wiednia par RailJet wydłużona będzie do Budapesztu.
Kolejny rozkład to znowu brak poprawy dla podróżujących składami jadącymi tunelem Gottharda do Mediolanu. Przejazd bezpośrednim EuroCity na tej trasie wydłuży się o pół godziny, dzięki czemu włoska Trenitalia chce poprawić ich punktualność. SBB wyśle dodatkowe składy ICN z Zurychu do Lugano i Chiasso, skąd można dojechać lokalnymi pociągami do stacji Milano Porta Garibaldi, a stamtąd po przesiadce na metro do głównego dworca Mediolanu - Stazione Centrale.