Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Miechów - druga Włoszczowa?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-08-2007
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza, Kraków, 13 sierpnia 2007

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Miechów - druga Włoszczowa?
Czy pociągi ekspresowe oprócz Włoszczowy zatrzymywać będą się też w małopolskim Miechowie? Tego chce poseł PSL-u Wiesław Woda, który zapowiada zmasowany lobbing na rzecz \"nowej Włoszczowy\".

- Miechów jest większy niż Włoszczowa, ma gotowy peron, a ponadto mieszka tam wielu zacnych ludzi, którzy aby dojechać do Warszawy, muszą cofać się 45 km do Krakowa - tak pomysł zatrzymywania się ekspresowego pociągu "Ernest Malinowski" na miechowskiej stacji argumentuje tarnowski poseł Polskiego Stronnictwa Ludowego Wiesław Woda.

A co szkodzi zatrzymać?

Choć liczący 11 852 mieszkańców Miechów ma dziennie pięć kolejowych połączeń z Warszawą (w sezonie nawet o kilka więcej), posła Wody to nie przekonuje. Uważa, że pociągi pospieszne, do których można wsiąść w Miechowie, wloką się później przez Kielce i Radom, co powoduje, że podróż do Warszawy trwa grubo ponad cztery godziny. Zatrzymanie się na miechowskiej stacyjce "Ernesta Malinowskiego", który później mknie do stolicy nowoczesną Centralną Magistralą Kolejową, zdaniem Wody rozwiązałoby problem. - Chodzi tylko o ranny ekspres i powrotny wieczorem. Czy to dużo? - pyta poseł Woda.

Co na to Ministerstwo Transportu, do którego Woda wysłał już dwa oficjalne zapytania? "Nie ma takiej możliwości" - brzmi pisemna odpowiedź, ale mimo to zdeterminowany poseł nie zamierza rezygnować. - Co szkodzi, aby ten ekspres zatrzymał się tu choć na minutę? Skoro we Włoszczowie się udało, dlaczego nie miałoby się udać w Miechowie. Koszt całej operacji jest niewielki, pociąg jedzie przez Miechów zaledwie 60 km/godz., więc nie trzeba go specjalnie ostro wyhamowywać. Ponadto stacja znajduje się w środku miasta, a nie jak we Włoszczowie prawie cztery kilometry od centrum - rzuca kolejne argumenty Woda.

Woda osobiście zainteresowany

Na razie urzędnicy Ministerstwa Transportu oraz władze PKP odcinają się od pomysłu. Choć niewykluczone, że uparty działacz PSL-u wywalczy jednak dla Miechowa dodatkowy postój ekspresu, skoro obecnemu wicepremierowi Przemysławowi Gosiewskiemu udało się znaleźć w budżecie państwa ponad 3 mln zł na budowę stacji Włoszczowa Północ.

W oficjalnych komunikatach PKP chwali się wspomnianą stacją, pisząc, że "od października 2006 roku do czerwca 2007 z połączeń kolejowych z peronu Włoszczowa Północ skorzystało ogółem blisko 10 tysięcy pasażerów, średnio 1100-1200 pasażerów miesięcznie. (...) Do chwili obecnej, przez 10 miesięcy funkcjonowania przystanku, przychody ze sprzedaży biletów dla pasażerów korzystających z tego przystanku pokryły około 30 proc. kosztów jego budowy".

Pikanterii starań Wody dodaje fakt, jaki miał miejsce z jego udziałem w 2000 roku. Poseł jechał wówczas zastępczym ekspresem "Ernest Malinowski bis", który z Krakowa Płaszowa pojechał w kierunku Warszawy, omijając stację Kraków Główny. Zdenerwowany Woda wraz z kilkoma innymi pasażerami wymógł na obsłudze pociągu zatrzymanie go właśnie w Miechowie, zarzucając kolejarzom, że należycie nie poinformowali podróżnych o objeździe. - Proszę wyraźnie napisać, że nie pociągałem wówczas za hamulec bezpieczeństwa, choć w mediach mi to zarzucano. Byłem zły i chciałem pomóc pasażerom - zaznacza poseł. Po chwili dodaje, że w związku z sytuacją z Miechowa sprzed siedmiu lat można nazwać go "osobiście zainteresowanym skutecznym rozwiązaniem sprawy".
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5