Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: Trwa montaż szyn w tunelach szlakowych

Dalej Wstecz
Autor:

AGP Metro

Data publikacji:
23-01-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
AGP Metro

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Metro: Trwa montaż szyn w tunelach szlakowych
W tunelach metra po obu stronach Wisły trwają intensywne prace torowe. Podziemne korytarze wyposażane są w podtorza, bankiety i pierwsze szyny, które na odcinku pomiędzy stacjami C-9 Rondo Daszyńskiego i C-10 Rondo ONZ sięgają już końca południowego toru stacji C-10.

Na pierwszym odcinku szlakowym pomiędzy stacjami Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ budowę torowiska rozpoczęto nietypowo – od środka szlaku. Takie rozwiązanie pozwoliło na otwarcie dwóch frontów robót jednocześnie i pracę w dwukrotnie szybszym tempie niż w przypadku realizacji od stacji do stacji. Było to możliwe dzięki wykorzystaniu wentylatorni V10 jako głównego kanału dostaw. Przeprowadzenie całej logistyki tym kanałem ma też dodatkowy atut w postaci wyeliminowania kolizji pomiędzy realizacją prac wykończeniowych na stacjach a dostawami materiałów do tuneli.

Do budowy torowiska przygotowywany jest także odcinek tunelu D12 – pomiędzy stacją C-11 Świętokrzyską i stacją C-12 Nowy Świat – Uniwersytet. Od strony zachodniej widać pierwsze metry zbrojenia pod bankiet boczny, który umożliwi personelowi technicznemu poruszanie się wewnątrz tuneli już na etapie ich eksploatacji.

Po drugiej stronie rzeki, na odcinku pomiędzy stacjami C-15 Dworzec Wileński i C-14Stadion Narodowy, prace postępują równie szybko. W tunelu północnym gotowe są wszystkie bankiety boczne. W sąsiadującym z nim korytarzu południowym, bankiety rozciągają się na ponad połowie długości – od wysokości wentylatorni V15 do stacji C15. Analogicznie przedstawia się sytuacja w nie tak dawno opuszczonych przez tarcze TBM tunelach pod Wisłą. Ponad połowę toru północnego uzbrojono w bankiety boczne, tor południowy na te prace właśnie się szykuje.

Budowa łącznie ponad dziesięciu kilometrów infrastruktury torowej należy do procesów wyjątkowo skomplikowanych i pracochłonnych. Przygotowanie torowisk, instalacja podkładów blokowych, wreszcie betonowanie poszczególnych sekcji torowiska wymaga ogromnej precyzji. Tutaj liczą się milimetry, a każdy z odcinków tunelu – przed ostatecznym zabetonowaniem – podlega wielokrotnej weryfikacji geodezyjnej przeprowadzanej przez wyspecjalizowanych w tym kierunku inżynierów.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Zintegrowany transport

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 18 października 2021

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Tabor i technika

Pekin: Metro ograniczy kontrole dla wybranych

Pasażer

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Zintegrowany transport

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 18 października 2021

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Tabor i technika

Pekin: Metro ograniczy kontrole dla wybranych

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5