Partnerzy serwisu:
II linia metra

Metro: Tarcza przebiła się przez Ściany szczelinowe

Dalej Wstecz
Autor:

wu

Data publikacji:
22-05-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Metro: Tarcza przebiła się przez Ściany szczelinowe
Czoło pierwszej tarczy powoli będzie opuszczać bezpieczną strefę przy stacji Rondo Daszyńskiego. TBM przyspieszy dopiero, gdy w całości wyjdzie z obszaru szybu startowego.

– Tarcza przebiła się już przez ściany szczelinowe stacji Rondo Daszyńskiego. Do ułożenia został ostatni, siódmy stalowy pierścień obudowy tunelu. Po nim czoło tarczy opuści bezpieczną strefę przy stacji, którą wzmacniamy jet-grountingiem (iniekcja strumieniowa zaczynu cementowego lub cementowo-bentonitowego) – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy, firmy AGP Metro. Jak dodaje, tarcza, która uroczyście ruszyła w zeszłą środę (16 maja br.), pokonała już ok. 12-14 metrów.

Tempo może rozczarowywać, ale jak zapewnia rzecznik, wszystko idzie zgodnie z planem. – Pełną zdolność tarcza uzyska po wyjściu ze strefy szybu startowego. Postęp będzie większy – zapewnia Witczyński. Wtedy będzie możliwe zainstalowanie stałego taśmociągu (na razie urobek trafia do kontenerów). Poza tym obecnie kładzione stalowe pierścienie obudowy tunelu trzeba spawać, co zajmuje trochę czasu, natomiast betonowe mają własne uszczelnienie i uchwyty. – Najdalej za dwa dni zaczniemy instalować pierwsze betonowe pierścienie – mówi rzecznik wykonawcy.

Średnie tempo pracy tarczy jest zakładane przez wykonawcę na poziomie 10-13 metrów dziennie. Każdy z TBM-ów w jednym dniu może wydrążyć maksymalnie nawet 25-30 metrów tunelu.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Pasażer

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Witold Urbanowicz 21 lipca 2023

Trzaskowski: Metrem na Karolin pojedziemy w 2026 r.

Infrastruktura

Trzaskowski: Metrem na Karolin pojedziemy w 2026 r.

Witold Urbanowicz 02 lutego 2023

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Infrastruktura

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Witold Urbanowicz 12 października 2022

Ostatnia stacja II linii metra z pozwoleniem na budowę

Infrastruktura

Metro: Kiedy pojadą pociągi na Bródno i Bemowo?

Pasażer

Zobacz również:

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Pasażer

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Witold Urbanowicz 21 lipca 2023

Trzaskowski: Metrem na Karolin pojedziemy w 2026 r.

Infrastruktura

Trzaskowski: Metrem na Karolin pojedziemy w 2026 r.

Witold Urbanowicz 02 lutego 2023

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Infrastruktura

Metro na Karolin: Rozmowy na szczycie, rozstrzygnięcia nie ma

Witold Urbanowicz 12 października 2022

Ostatnia stacja II linii metra z pozwoleniem na budowę

Infrastruktura

Metro: Kiedy pojadą pociągi na Bródno i Bemowo?

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5