Partnerzy serwisu:
Tabor

Metro Słodowiec już działa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
24-04-2008
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Metro Warszawskie, 23 kwietnia 2008

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Metro Słodowiec już działa
Wczoraj o godzinie 10.25 na stację warszawskiego metra Słodowiec wjechał pierwszy pociąg z pasażerami.

Podstawowe informacje o wykonanych obiektach (ok. 2 km jednotorowych tuneli, ok. 200 m torów do zawracania, stacja):
Przetarg na budowę tych obiektów ogłoszono 22 czerwca 2005 r., a jego rozstrzygnięcie nastąpiło 13 września 2005 r. Umowa podpisana została jednak z prawie siedem miesięcy później, czego powodem były protesty składane przez wykonawców. Wniesiono aż 8 protestów do Zamawiającego, a od ich rozstrzygnięć złożono 4 odwołania do arbitrażu Urzędu Zamówień Publicznych. Żaden z wyroków UZP nie podważył prawidłowości prowadzenia przetargu i wyboru wykonawcy przez Metro Warszawskie. Na rozstrzygnięcia UZP zostały złożone 3 skargi do sądu okręgowego – wszystkie odrzucone.

Umowa na budowę została podpisana 5 kwietnia 2006 roku.

Stacja Słodowiec jest stacją jednokondygnacyjną. Na poziomie 0 - poziom terenu - mieszczą się hale odpraw z pomieszczeniami towarzyszącymi, kioski wind, czerpnie i wyrzutnie wentylacyjne. Natomiast poziom -1 tworzą: hala peronowa, pomieszczenia techniczne i technologiczne, kanały wentylacyjne, tory odstawcze.

Podobnie jak na stacji Centrum perony pasażerskie rozmieszczone zostały po bokach stacji, a tory metra biegną pomiędzy nimi. Po obu stronach peronu usytuowane zostały schody stałe, schody ruchome oraz windy.
Wejściem do stacji jest murowany budynek z rozsuwanymi drzwiami.
Budowa stacji została zakończona 20 marca 2008 roku, ostatnie 30 dni to odbiory Inspekcji Ochrony Środowiska, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Straży Pożarnej.

Podstawowe wymiary stacji Słodowiec:

  • długość peronów – 120 m;
  • szerokość peronów – 2 x 4,5 m;
  • szerokość stacji wynikająca ze skrajni metra – 26,8 m
  • długość stacji – 155 m
  • wysokość hali peronowej na -1 poziomie – 4 m;
  • wysokość pawilonów naziemnych z halami odpraw na poziomie 0 – 3,3 m
  • długość torów odstawczych – 207 m

Tunel szlakowy, pomiędzy stacjami Marymont i Słodowiec, o łącznej długości 874,36 m, budowany był przy zastosowaniu trzech metod:

  • tunel dwutorowy, jednonawowy, żelbetowy w konstrukcyjnych ścianach szczelinowych rozpartych podczas wykonywania wykopu rozporami stalowymi, długość – 217,30 m.
  • dwa tunele jednotorowe drążone tarczą ręczną w obudowie z tubingów żeliwnych, długość – 316,40 m. Ten odcinek wykonywany był metodą tunelową ze względu na potrzebę zlokalizowania szlaku pod fundamentami funkcjonującej trasy szybkiego ruchu.
  • dwa tunele jednotorowe jedno i dwu nawowe monolityczne wykonywane w wykopie zabezpieczonym ścianką berlińskiej długość – 340 m. Na tym odcinku, tunel metra kieruje się bliżej powierzchni ziemi ze względu na potrzebę zniwelowania poziomów zagłębienia miedzy stacjami Marymont (13,2 m) i Słodowiec (7,3 m).

 

\

\

\

\

\

* Fot. Metro Warszawskie.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5