Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Metro rozbuduje system informacji na Marymoncie i Placu Wilsona

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Autor:

WU

Data publikacji:
30-03-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
WU

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Metro rozbuduje system informacji na Marymoncie i Placu Wilsona
Pasażerowie wreszcie doczekają się pełnego systemu informacji pasażerskiej na dwóch żoliborskich stacjach. Metro Warszawskie podpisało umowę z firmą, która rozbuduje sieć monitorów na Marymoncie i Placu Wilsona.

System dynamicznej informacji pasażerskiej, powiązany z systemem sterowania ruchem pociągów, jest wdrażany na stacjach warszawskiego metra od 2008 r. Nowe monitory, wskazujące czas pozostały do przyjazdu pociągu, pojawiły się na wszystkich peronach z wyjątkiem stacji Marymont i Plac Wilsona, gdzie wcześniej funkcjonował już system obsługujący połączenie wahadłowe między tymi stacjami. Niestety po przedłużeniu metra, z uwagi na wysokie koszty, jedynie część monitorów na tych stacjach została przełączona do nowego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Niektóre ekrany są do dzisiaj wygaszone, a pasażerowie mają niepełną informację o czasie przyjazdu pociągów.

W połowie marca Metro rozstrzygnęło przetarg na demontaż ekranów, ich oczyszczenie, ponowny montaż w nowym miejscu oraz rozbudowę systemu na wspomnianych stacjach. Przetarg wygrał Kontron, który zresztą montował pierwsze wyświetlacze SIP-u dla obsługi wahadła na Placu Wilsona i Marymoncie, a także wdrażał SIP dla SKM w Trójmieście. Firma odpowiada też za system kontroli dyspozytorskiej w metrze. Kontron był jedynym podmiotem startującym w postępowaniu, o wyborze oferty decydowało kryterium ceny. Metro wyda na ten cel z własnych środków kwotę 783 756,18 zł.

W ramach zamówienia wykonawca będzie musiał zdemontować i oczyścić istniejące 32-calowe monitory SIP-u. Nowe, jak i oczyszczone monitory w dodatkowej obudowie (takiej, jak na stacji Wawrzyszew) zostaną zamontowane we wskazanych miejscach na peronie oraz w halach odpraw w okolicach bramek biletowych. Serwery SIP-u muszą być kompatybilne z obecnie działającym system informacji na pozostałych stacjach, systemem sterowania stanowiska dyżurnego ruchu, dostosowane do zarządzania centralnego z dyspozytorni na Kabatach i lokalnego z pomieszczenia dyżurnego stacji, a także powiązane z systemem sterowania ruchem. SIP ma umożliwiać automatyczne zapowiedzi i komunikaty głosowe w przynajmniej dwóch językach – polskim i angielskim. Na stacji Plac Wilsona zamontowanych zostanie łącznie 16 ekranów – cztery na antresoli (po dwa w dwóch halach odpraw) i 12 na peronie (po sześć dla każdego toru). Na Marymoncie zamontowanych zostanie 14 ekranów – sześć na antresoli (po dwa w trzech halach odpraw), osiem na peronie (po cztery dla każdego toru).

Kontron powinien zmodernizować SIP w ciągu sześciu miesięcy. Przynajmniej na stacji Plac Wilsona część ekranów SIP-u powinna zachować ciągłość działania w czasie trwania prac.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Pasażer

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 24 lipca 2023

Pracowite wakacje w metrze. Niebawem remont schodów na Centrum

Infrastruktura

Metro wybrało operatora reklam w wagonach

Biznes

Metro wybrało operatora reklam w wagonach

Witold Urbanowicz 14 czerwca 2023

Metro szkoli nowych maszynistów

Pasażer

Metro szkoli nowych maszynistów

Redakcja/inf. pras. 21 maja 2023

Metro z trzema ofertami na operatora reklam w wagonach

Biznes

Metro z trzema ofertami na operatora reklam w wagonach

Witold Urbanowicz 07 kwietnia 2023

Zobacz również:

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Pasażer

Metro: Wakacyjny remont schodów na stacji Centrum

Redakcja/inf. pras. 24 lipca 2023

Pracowite wakacje w metrze. Niebawem remont schodów na Centrum

Infrastruktura

Metro wybrało operatora reklam w wagonach

Biznes

Metro wybrało operatora reklam w wagonach

Witold Urbanowicz 14 czerwca 2023

Metro szkoli nowych maszynistów

Pasażer

Metro szkoli nowych maszynistów

Redakcja/inf. pras. 21 maja 2023

Metro z trzema ofertami na operatora reklam w wagonach

Biznes

Metro z trzema ofertami na operatora reklam w wagonach

Witold Urbanowicz 07 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5