Pasażerowie wreszcie doczekają się pełnego systemu informacji pasażerskiej na dwóch żoliborskich stacjach. Metro Warszawskie podpisało umowę z firmą, która rozbuduje sieć monitorów na Marymoncie i Placu Wilsona.
System dynamicznej informacji pasażerskiej, powiązany z systemem sterowania ruchem pociągów, jest wdrażany na stacjach warszawskiego metra od 2008 r. Nowe monitory, wskazujące czas pozostały do przyjazdu pociągu, pojawiły się na wszystkich peronach z wyjątkiem stacji Marymont i Plac Wilsona, gdzie wcześniej funkcjonował już system obsługujący połączenie wahadłowe między tymi stacjami. Niestety po przedłużeniu metra, z uwagi na wysokie koszty, jedynie część monitorów na tych stacjach została przełączona do nowego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Niektóre ekrany są do dzisiaj wygaszone, a pasażerowie mają niepełną informację o czasie przyjazdu pociągów.
W połowie marca Metro rozstrzygnęło przetarg na demontaż ekranów, ich oczyszczenie, ponowny montaż w nowym miejscu oraz rozbudowę systemu na wspomnianych stacjach. Przetarg wygrał Kontron, który zresztą montował pierwsze wyświetlacze SIP-u dla obsługi wahadła na Placu Wilsona i Marymoncie, a także wdrażał SIP dla SKM w Trójmieście. Firma odpowiada też za system kontroli dyspozytorskiej w metrze. Kontron był jedynym podmiotem startującym w postępowaniu, o wyborze oferty decydowało kryterium ceny. Metro wyda na ten cel z własnych środków kwotę 783 756,18 zł.
W ramach zamówienia wykonawca będzie musiał zdemontować i oczyścić istniejące 32-calowe monitory SIP-u. Nowe, jak i oczyszczone monitory w dodatkowej obudowie (takiej, jak na stacji Wawrzyszew) zostaną zamontowane we wskazanych miejscach na peronie oraz w halach odpraw w okolicach bramek biletowych. Serwery SIP-u muszą być kompatybilne z obecnie działającym system informacji na pozostałych stacjach, systemem sterowania stanowiska dyżurnego ruchu, dostosowane do zarządzania centralnego z dyspozytorni na Kabatach i lokalnego z pomieszczenia dyżurnego stacji, a także powiązane z systemem sterowania ruchem. SIP ma umożliwiać automatyczne zapowiedzi i komunikaty głosowe w przynajmniej dwóch językach – polskim i angielskim. Na stacji Plac Wilsona zamontowanych zostanie łącznie 16 ekranów – cztery na antresoli (po dwa w dwóch halach odpraw) i 12 na peronie (po sześć dla każdego toru). Na Marymoncie zamontowanych zostanie 14 ekranów – sześć na antresoli (po dwa w trzech halach odpraw), osiem na peronie (po cztery dla każdego toru).
Kontron powinien zmodernizować SIP w ciągu sześciu miesięcy. Przynajmniej na stacji Plac Wilsona część ekranów SIP-u powinna zachować ciągłość działania w czasie trwania prac.