Metro Warszawskie wprowadza nowe schematy w związku ze zbliżającym się otwarciem II linii metra. Z wagonów znikają już charakterystyczne granatowe linijki z trasą I linii oraz pomarańczowe mapki z przebiegiem metra na tle ulic miasta.
Metro zmienia powoli system informacji pasażerskiej. Okazją jest zbliżające się otwarcie centralnego odcinka II linii metra. Koncepcję dotychczasowego systemu informacji pasażerskiej opracowała pracownia Ryszarda Bojara i Romana Duszka jeszcze w latach 80. Założyli oni, że kolorem „firmowym” będzie granatowy, co znajduje odzwierciedlenie w tle tablic informacyjnych z nazwami stacji itp. Zaproponowali oni też kilka doskonałych rozwiązań, jak pasy z nazwami stacji, ciągnące się przez całą długość peronu czy duże tablice, wskazujące kierunek jazdy pociągu (Kabaty / Młociny). Autorzy opracowali również schematy.
W 2012 r. Metro ogłosiło przetarg na nowy system informacji pasażerskiej dla II linii. Wygrała go firma ILF Consulting Enigneers Polska. Współautorem projektu jest agencja reklamowa CREX. Efektem są oznaczenia peronów i stacji II linii. Teraz również w składach jeżdżących na I linii wdrażane są nowe schematy z nowym wzorem, przedstawiające już II linię. – Materiały zostały nam przekazane przez Zarząd Transportu Miejskiego. Będą sukcesywnie nanoszone w pociągach. Chcemy, żeby pasażerowie opatrzyli się ze schematami – to zupełnie nowa jakość informowania w warszawskiej komunikacji – mówi Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy Metra. Jak usłyszeliśmy w ZTM-ie, jednostka nie ustaliła terminu w sprawie rozpoczęcia umieszczania schematów, więc przewoźnik zaczął je naklejać już teraz.
Teraz tło schematów jest białe. Nad drzwiami przedstawione są dwie krzyżujące się linie, z zaznaczonymi przesiadkami na komunikację szynową, autobusy dalekobieżne, a także parkingami P&R. I linia oznaczona jest kolorem niebieskim (nieco ciemniejszym odcieniem niż dotychczas), natomiast II linia – czerwonym. Pomarańczowe schematy z układem ulic zostały zastąpione przebiegiem linii metra na tle komunikacji szynowej – tramwajów i kolei. Teraz już nasz układ komunikacyjny z metrem nie wygląda tak skromnie.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl