Słowna wojna pomiędzy władzami Madrytu i hiszpańskim Rządem w sprawie budowy połączenia Metra z nowym terminalem portu lotniczego Aeropuerto Madrid - Barajas zakończyła się...
Regionalne władze postanowiły bowiem na własną rękę zbudować ostatni odcinek linii nr 8, który połączy centrum miasta z otwartym niedawno terminalem T4. "Ăsemka" dociera na razie tylko do starych terminali portu lotniczego stolicy Hiszpanii.
Choć to w rękach regionalnych władz leży obowiązek budowania infrastruktury miejskiej w Hiszpanii, władze Madrytu wystąpiły 2 lata temu do rządu hiszpańskiego z prośbą o sfinansowanie ostatniego odcinka linii nr 8 tłumacząc, że będzie on obsługiwać będący własnością państwa port lotniczy.
Ostatecznie, to Mintra - firma zajmująca się infrastrukturą w Madrycie, wybuduje połączenie Metra na Terminal 4, ale nie poniesie kosztów tej inwestycji. Odcinek ten zostanie wybudowany i będzie eksploatowany na koncesji prywatnej, co sprawi, że ceny biletów na tej trasie będą różnić się od pozostałych.