Jeśli nie będzie protestów, już w tym roku ruszy budowa dwóch stacji metra. Będzie tańsza niż myślano. Dzięki temu miasto zaoszczędzi kilkadziesiąt milionów złotych. Wczoraj otwarto oferty na budowę tych przystanków, a także torów i tuneli do nich prowadzących. Zgłosiło się aż sześć firm! - podało Życie Warszawy.
Dyrekcja metra szacowała, że wyda na budowę ponad 255 mln zł. Wydatki będą jednak mniejsze. Nie chcą wiele Okazało się, że firmy gotowe są pracować za mniej. I tak np. najtańszy Warbud chce nieco ponad 213 mln zł. Niewiele droższe jest konsorcjum firm Mostostal Warszawa S. A. i Necsko Entrecanales Cubiertas S. A., które zaproponowało cenę 217 mln zł.
W przetargu wystartowała też Hydrobudowa6. Firma ta spędza sen z powiek dyrekcji metra, bo oprotestowuje konkursy ofert, jeśli tylko je przegra. Ostatnio odwołała się (i przegrała) od wyniku przetargu na stację Park Kaskada. Hydrobudowa6 chce za prace 237 mln zł.
Do przetargu stanęło również konsorcjum firm: Budimex Dromex S. A. i Przedsięsbiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa S. A. Ich cena to niemal 249 mln zł. Podobnej żąda konsorcjum firm: Hochtief Polska Sp. z o.o. i Elektrobudowa S. A. Najdroższa okazała się spółka przedsiębiorstw: Ed. Zueblin AG, Zueblin Spezialtiefbau GmbH, Strabag AG i Strabag Sp. z o.o. Chce ponad 373 mln zł.
Kto wygra? -Decyzję podejmiemy w ciągu najbliższych dwóch tygodni -mówi Grzegorz Żurawski, rzecznik Metra. -Musimy sprawdzić, czy oferty są zgodne z zamówieniem i czy nie ma w nich jakichś błędów.
Napięcie wzrośnie, gdy wykonawca zostanie już wybrany. Ci, którzy odpadną, mogą zaprotestować i zablokować budowę. Jeśli jednak nie będzie protestów, budowa ruszy jeszcze w tym roku. Wykonawca ma piętnaście miesięcy na wykonanie przystanków, tunelu i torów.
Ze stacji Wawrzyszew i Bielany korzystać będzie po 15 tys. pasażerów dziennie. Z budowanego teraz Marymontu - 10 tys. osób więcej. -Ze wszystkich stacji bielańskich": czyli Marymontu, Wawrzyszewa, Bielan i Młocin korzystać ma dziennie około 60 tys. osób. -Dociągnięcie metra do Młocin sprawi, że liczba pasażerów w całej kolejce zwiększy sie z 300 tys. do 400 tys. dziennie.