Partnerzy serwisu:
Pasażer

Metro: Będą szersze bramki? ZTM myśli o uszczelnieniu systemu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Metro: Będą szersze bramki? ZTM myśli o uszczelnieniu systemu
Bramki biletowe w metrze przestały spełniać swoją funkcję w związku z niemal nieograniczoną możliwością korzystania z wyjść awaryjnych. ZTM prowadzi teraz z Metrem i różnymi producentami rozmowy nt. możliwości wprowadzenia innego rodzaju bramek biletowych. – Zakładam optymistycznie, że do końca przyszłego roku powinniśmy się uporać z tym problemem – mówi „Transportowi Publicznemu” Grzegorz Dziemieszczyk, wicedyrektor ZTM.

System bramek biletowych w warszawskim metrze staje się coraz mniej szczelny. Ostatnio zastanawialiśmy się nad sensownością jego funkcjonowania. Bramki nie spełniają żadnej roli – nie powstrzymują przed wchodzeniem bez biletu na peron, nie są też już wiarygodnym licznikiem pasażerów korzystających z metra.

Od początku 2013 r. z wyjść awaryjnych mogą korzystać niepełnosprawni, rowerzyści, osoby przewożące dzieci w wózku oraz pasażerowie z większym bagażem. Niedawno rozszerzono tę listę o osoby podróżujące ze zwierzętami. W efekcie tych zmian wyjścia awaryjne są otwarte niemal non stop i przechodzą przez nie także osoby nieuprawnione. – To nie ZTM zezwolił. Zapisy dotyczące wejścia w strefę biletową są uregulowane w uchwałach Rady Miasta – podkreśla Grzegorz Dziemieszczyk, wicedyrektor ZTM-u ds. handlowych.

Jak wyjaśnia ZTM, zmiany były podyktowane oczekiwaniami społecznymi. – Bramki na I linii są wąskie – przejście z większym bagażem, z rowerem, z dzieckiem za rękę było trudne. Wprowadzono możliwość korzystania z bramek ewakuacyjnych jako rozwiązanie tymczasowe do modernizacji I linii metra – mówi Dziemieszczyk.

ZTM widzi potrzebę zmian w funkcjonującym obecnie systemie bramkowym, który z łatwością na wiele sposobów można ominąć. – Prowadzimy rozeznanie w zakresie możliwości zainstalowania szerszych bramek [dla osób z większym bagażem, niepełnosprawnych itp.] – analogicznie jak to będzie na II linii – i zarazem ograniczenia wyjść ewakuacyjnych tylko do funkcji ewakuacyjnej. To wymaga czasu. Spotykamy się z Metrem i producentami, żeby określić możliwości techniczne. Być może bramki szersze będą mogły pełnić także funkcję ewakuacyjną – mówi Grzegorz Dziemieszczyk.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Łatwiej do metra. Jedna z bramek otwarta

Pasażer

Warszawa: Łatwiej do metra. Jedna z bramek otwarta

Witold Urbanowicz 09 marca 2022

Mera Systemy dostarczy blisko 200 bramek i kasowników dla II linii metra

Zintegrowany transport

Metro: Strefy bramek biletowych na 12 stacjach I linii do przebudowy

Zintegrowany transport

Warszawa: ZTM zamiast likwidować uszczelnia bramki w metrze. Bez szans na sukces

Zintegrowany transport

Metro: Przebudowa bramek biletowych na razie za droga

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Warszawa: Łatwiej do metra. Jedna z bramek otwarta

Pasażer

Warszawa: Łatwiej do metra. Jedna z bramek otwarta

Witold Urbanowicz 09 marca 2022

Mera Systemy dostarczy blisko 200 bramek i kasowników dla II linii metra

Zintegrowany transport

Metro: Strefy bramek biletowych na 12 stacjach I linii do przebudowy

Zintegrowany transport

Warszawa: ZTM zamiast likwidować uszczelnia bramki w metrze. Bez szans na sukces

Zintegrowany transport

Metro: Przebudowa bramek biletowych na razie za droga

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5