Firma Bombardier Transportation oraz jej lokalny partner Hartasuma Sdn Bhd uzyskały od Syarikat Prasarana Negara Berhad (SPNB) dodatkowe zamówienie na 52 wagony szybkiej kolei dojazdowej (Advanced Rapid Transit - ART) typu MK II, które mają kursować na trasie Kelana Jaya w Kuala Lumpur w Malezji.
Zamówienie było jedną z możliwych do wykorzystania opcji, o której mowa w podpisanej 13 października 2006 r. umowie ramowej na 140 wagonów typu MK II. Wartość opcjonalnego zamówienia szacuje się na około 71 mln EUR (100 mln USD), z czego Bombardierowi przypadnie około 49 mln EUR (69 mln USD).
Komentując wydarzenie, William Spurr, Prezes Bombardier Transportation North America, powiedział: - Zdobycie zamówienia na dodatkowe pojazdy dla już zadowolonego klienta jest zawsze dowodem na zaufanie dla technologii firmy. Bombardier jest niezwykle dumny że może uczestniczyć w rozwoju linii Kelana Jaya Line, która jest najdłuższą, w pełni zautomatyzowaną i nie wymagającą maszynisty trasą w Azji. Z SPNB udało nam się zbudować dobre i trwałe relacje, co jest kluczem do naszego sukcesu na tym rynku.
W pełni zautomatyzowana, nie wymagająca maszynisty i licząca 29 km linia Kelana Jaya została przekazana do użytkowania w 1998 r. Wybudowana została przez nadzorowane przez firmę Bombardier konsorcjum, w skład którego wchodziły Bombardier oraz SNC Lavalin. Dziś trasa łączy zachodnie i wschodnie przedmieścia Kuala Lumpur z centrum miasta. Obecnie na linii kursuje 70 pojazdów ART MK II produkcji Bombardiera.
Datuk Ravindran Menon, Dyrektor Wykonawczy Grupy Hartasuma Sdn Bhd, dodał: - Współpraca z Bombardierem ma pozytywny wpływ na lokalny przemysł kolejowy. Liczymy bowiem na posiadaną przez Bombardiera ogromną wiedzę, technologię i doświadczenie. Dla nas współpraca ze światowym liderem jest niezwykle ważna.
Wagony produkowane będą w zakładach Bombardier Transportation w Ameryce Północnej, a ostatecznie składane przez Hartasuma Sdn Bhd w Malezji. Firma jest lokalnym partnerem Bombardiera i głównym graczem na malezyjskim rynku przemysłu kolejowego. Pierwsze dostawy zamówionych dodatkowo wagonów przewiduje się na rok 2010.