Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Maglev w Wielkiej Brytanii?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-02-2005
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
The Scotsman, 18 lutego 2005

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Maglev w Wielkiej Brytanii?
Przedstawiciele przemysłu kolejowego wezwali ministra transportu Wielkiej Brytanii Alistaira Darlinga, do rozważenia pociągu na poduszce magnetycznej, jako technologii dla planowanej linii wielkich szybkości miedzy Londynem i Edynburgiem.

Darling dopiero co ogłosił nadejście "lepszych czasów" dla odłożonego na półkę projektu konwencjonalnej szybkiej kolei, który w chwili powstania uznano za zbyt kosztowny. Producenci zachęcają tymczasem do wykonania kroku naprzód z pominięciem tego etapu.
Maglev mógłby skrócić podróż między oddalonymi o 500 mil miastami do 2,5 godziny. Jego zwolennicy proponują budowę etapami rozłożoną na 10 lat. Kolej łączyłaby kolejno Londyn z Birmingham, Manchesterem, Newcastle, Edynburgiem i Glasgow. Czas przejazdu między Glasgow a lotniskiem w Edynburgu mógłby wynosić wówczas zaledwie 11 minut.
Alan James, przewodzący obecnie projektowi, zakłada, że pociągi rozpędzałyby się do 500 km/godz. a dziesięciowagonowe, prawdopodobnie sterowane automatycznie składy zabierałyby jednorazowo ok. 1200 pasażerów. Atutem technologii lewitacji magnetycznej miałby być niski koszt eksploatacji związany z brakiem ruchomych elementów jezdnych.
Obecnie jedyny wykorzystywany komercyjnie maglev wozi pasażerów miedzy Szanghajem a pobliskim lotniskiem. James zwraca jednak uwagę, że technologia ta została wynaleziona właśnie na wyspach brytyjskich przez prof. Erica Laithwaite'a w latach pięćdziesiątych a pierwszy pociąg na poduszce magnetycznej połączył w 1984 roku lotnisko w Birmingham z miastem. Owa konstrukcja ze względu na poważne niedociągnięcia została jednak wkrótce rozebrana.
Czy brak sieci konwencjonalnych kolei wielkich szybkości stanowi atut Wielkiej Brytanii i argument za inwestycją w bardziej zaawansowana technologię. dr Alain Docherty, specjalista od transportu z Uniwersytetu w Glasgow zaleca ostrożność powołując się na problemy w innych krajach. -Niemcy w wielu miejscach planowali budowę linii tego typu, jednak wszędzie bariera okazały się wysokie koszty. Wielka Brytania wzięła by na siebie poważne ryzyko, eksperymentując jako pierwsza z tak drogą technologią na większą skalę.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5