Największy światowy operator kontenerowy Maersk Line ogłosił, że z dniem 1 grudnia 2008 przenosi swoją działalność w Polsce z BCT Gdynia do nowego gdańskiego terminalu głębokowodnego DCT Gdańsk.
W liście do klientów Maersk Line stwierdził:
"Po wielu latach dobrej współpracy z BCT Gdynia nadszedł czas na odkrycie nowych możliwości na terminalu DCT Gdańsk, które dalej pozwolą Maersk Line oferować swój niezawodny produkt z zachowaniem wysokiego poziomu wydajności i efektywności kosztowej”.
"Poprzez przeniesienie wszystkich operacji do DCT Gdańsk zabezpieczyliśmy klientom możliwość dalszego wzrostu razem z Maersk Line w Polsce. W drodze otwartego dialogu będziemy kontynuować dalszą współpracę z klientami nad stworzeniem optymalnych warunków naszego serwisu, tak aby umożliwić przyszły wzrost i jak najlepszą współpracę.”
Prezes DCT Gdańsk Boris Wenzel przyjął powyższą wiadomość z zadowoleniem: - Decyzja Maersk Line o przejściu na nasz terminal jest niezwykle ważna dla DCT Gdańsk. Kiedy największy operator kontenerowy na polskim rynku powierza nam swoje interesy, jest to dowodem na to, że stworzyliśmy wyśmienity produkt. Takie uznanie, po niespełna roku pracy operacyjnej terminalu jest wyjątkowe i jest też świadectwem ciężkiej pracy kierownictwa i załogi włożonej w stałe podnoszenie jakości świadczonych przez nas usług.
Peter Hildebrandt Nielsen, prezes zarządu Maersk Polska Sp. z o. o. dodał: - Jesteśmy przekonani, że z doskonałym dostępem od strony morza, nowoczesnym wyposażeniem i bocznicą kolejową, terminal DCT Gdańsk zapewni nam wysoką jakość obsługi przeładunkowej i aktywnie przyczyni się do dalszego wzrostu naszego produktu na polskim rynku.
Zwiększony wolumen kontenerów jaki przybędzie wraz z przejściem Maersk Line doprowadzi do nowych inwestycji na DCT Gdańsk. Wprowadzony będzie dodatkowy sprzęt, zapadła również decyzja o rozbudowie bocznicy kolejowej do czterech torów, które docelowo obsługiwane będą przez suwnice kolejowe (RMG).
Bocznica kolejowa na DCT Gdańsk, zlokalizowana jest w sąsiedztwie nabrzeża przeładunkowego i głównego centrum logistyczno-dystrybucyjnego, które jest w fazie planowania. Całość czyni terminal DCT Gdańsk idealną „bramą” do rynku Polski i wschodniej oraz centralnej Europy.

* Kontenery Maersk Line będzie można zobaczyć na terminalu DCT Gdańsk w większych ilościach po 1 grudnia – kiedy Maersk Line przeniesie swoją działalność operacyjną w Polsce do nowego głębokowodnego terminalu kontenerowego w Gdańsku (fot. DCT Gdańsk).