W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Lubuskiego PKP PLK prowadzi prace modernizacyjne między Gorzowem Wielkopolskim a Kostrzynem na linii Tczew - Kostrzyn oraz na linii Zbąszynek – Gorzów Wielkopolski.
- Na odcinku Gorzów Wlkp. – Krzyż kończymy wymianę podkładów i nawierzchni kolejowej oraz regulację torów. Dobiega końca modernizacja peronu nr 2 w Łupowie – mówi Ryszard Magdziak, kierownik kontraktu - Trwają prace w Kostrzynie. Z nowego peronu nr 2 korzystali już uczestnicy Przystanku Woodstock. Na peronie nr 1 usuwamy starą nawierzchnię i układamy nowe płyty z wbudowanym pasem bezpieczeństwa. Podróżni mogą spodziewać się również znacznej poprawy w Gorzowie Wielkopolskim. Na wyłożony kostką brukową peron nr 1 będzie można dotrzeć windą, co znacznie ułatwi przemieszczanie osób niepełnosprawnych i podróżnych z większym bagażem - dodaje.
Na siedmiu przejazdach kolejowych kat. C (sygnalizacja świetlna i dźwiękowa) PKP PLK kończy zabudowę urządzeń samoczynnej sygnalizację przejazdowej. Po modernizacji sygnalizacja będzie tam włączana przez zbliżający się pociąg. Na stacjach Kostrzyn, Witnica, Bogdaniec, Nowiny Wielkie i Gorzów Wlkp. wymieniomno łącznie osiem rozjazdów i jedno skrzyżowanie torów.
W wyniku wszystkich działań PKP PLK zostanie uzyskana prędkość do 120 km/godz. dla szynobusów oraz poprawiony standard obsługi podróżnych.
Na linii Zbąszynek – Gorzów Wlkp. na ukończeniu są prace związane z wymianą podkładów i nawierzchni oraz regulacją toru między Zbąszynkiem a Międzyrzeczem. Wkrótce rozpocznie się montaż dwunastu wiat peronowych na przystankach osobowych i stacjach oraz modernizacja mostu na Obrze między Skwierzyną a Trzebiszewem.
Na tej linii naszym celem jest uzyskanie prędkości do 100 km/godz. dla szynobusów.
Wszystkie prace na obu liniach zostaną ukończone w grudniu 2011 roku.
Całkowity koszt modernizacji wyniesie około 46 mln zł, z czego 60% pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
- To nie koniec naszych działań – mówi Józef Matuszczak, dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA w Szczecinie – podpisaliśmy umowy na opracowanie studium wykonalności dla modernizacji odcinka Krzyż – Gorzów Wielkopolski oraz estakady gorzowskiej. Dokumenty mają być gotowe w 2012 roku. Jeżeli będą środki finansowe, to rozpoczniemy roboty budowlane - tłumaczy.