Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Lubuskie: Trwają prace modernizacyjne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
11-08-2011
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Lubuskie: Trwają prace modernizacyjne
Trwa modernizacja linii kolejowych w Lubuskiem. Ma to zwiększyć prędkość pociągów i poprawić obsługę podróżnych.

W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Lubuskiego PKP PLK prowadzi prace modernizacyjne między Gorzowem Wielkopolskim a Kostrzynem na linii Tczew - Kostrzyn oraz na linii Zbąszynek – Gorzów Wielkopolski.

 - Na odcinku Gorzów Wlkp. – Krzyż kończymy wymianę podkładów i nawierzchni kolejowej oraz regulację torów. Dobiega końca modernizacja peronu nr 2 w Łupowie – mówi Ryszard Magdziak, kierownik kontraktu - Trwają prace w Kostrzynie. Z nowego peronu nr 2 korzystali już uczestnicy Przystanku Woodstock. Na peronie nr 1 usuwamy starą nawierzchnię i układamy nowe płyty z wbudowanym pasem bezpieczeństwa. Podróżni mogą spodziewać się również znacznej poprawy w Gorzowie Wielkopolskim. Na wyłożony kostką brukową peron nr 1 będzie można dotrzeć windą, co znacznie ułatwi przemieszczanie osób niepełnosprawnych i podróżnych z większym bagażem - dodaje.

Na siedmiu przejazdach kolejowych kat. C (sygnalizacja świetlna i dźwiękowa) PKP PLK kończy zabudowę urządzeń samoczynnej sygnalizację przejazdowej. Po modernizacji sygnalizacja będzie tam włączana przez zbliżający się pociąg. Na stacjach Kostrzyn, Witnica, Bogdaniec, Nowiny Wielkie i Gorzów Wlkp. wymieniomno łącznie osiem rozjazdów i jedno skrzyżowanie torów.

W wyniku wszystkich działań PKP PLK zostanie uzyskana prędkość do 120 km/godz. dla szynobusów oraz poprawiony standard obsługi podróżnych.

Na linii Zbąszynek – Gorzów Wlkp. na ukończeniu są prace związane z wymianą podkładów i nawierzchni oraz regulacją toru między Zbąszynkiem a Międzyrzeczem. Wkrótce rozpocznie się montaż dwunastu wiat peronowych na przystankach osobowych i stacjach oraz modernizacja mostu na Obrze między Skwierzyną a Trzebiszewem.

Na tej linii naszym celem jest uzyskanie prędkości do 100 km/godz. dla szynobusów.

Wszystkie prace na obu liniach zostaną ukończone w grudniu 2011 roku.

Całkowity koszt modernizacji wyniesie około 46 mln zł, z czego 60% pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

- To nie koniec naszych działań – mówi Józef Matuszczak, dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA w Szczecinie – podpisaliśmy umowy na opracowanie studium wykonalności dla modernizacji odcinka Krzyż – Gorzów Wielkopolski oraz estakady gorzowskiej. Dokumenty mają być gotowe w 2012 roku. Jeżeli będą środki finansowe, to rozpoczniemy roboty budowlane - tłumaczy.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5