Za około 20 mln euro ma być zbudowana łącznica Czerwieńska oraz zmodernizowane tory między Zieloną Górą i Zbąszynkiem.
- Kryzys nie wpłynie na ograniczenie inwestycji kolejowych - zapewnia kierownik kontraktu Waldemar Osypiński. Przyznaje jednak, że inwestycje nieco się opóźniają. powodem są problemy ze spełnieniem wszystkich wymagań, związanych z ochroną środowiska. - Ale wszystko zbliża się do końca, a termin zakończenia inwestycji w 2012 roku powinien być dotrzymany - obiecuje.
Czeka nas też modernizacja 43 km linii z Kostrzyna do Gorzowa. Coraz realniejsze staje się unowocześnienie tzw. Odrzanki. Wcześniej planowano, by linię tę dostosować do prędkości 100 km/h dla pociągów towarowych i 120 km/h w przypadku pociągów pośpiesznych. Teraz jednak Ministerstwo Infrastruktury jest przekonane, by nieco większym kosztem, tak przeprowadzić prace, by pociągi pospieszne mogły jechać nawet 140 km/h. Na razie ministerstwo ma na ten cel około 700 mln euro, a pierwsze przetargi mogą się odbyć już w tym roku.