Partnerzy serwisu:
Pasażer

Lubelskie: Wyższy standard na liniach zelektryfikowanych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-07-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Lubelskie: Wyższy standard na liniach zelektryfikowanych
fot. jarSamorządowy skład serii EN57AL na stacji Łuków w 2016 r.
Od korekty rocznego rozkładu jazdy większość pociągów kursujących po liniach zelektryfikowanych regionu jest obsługiwana zmodernizowanymi pojazdami serii EN57. Jest to możliwe po wprowadzeniu do eksploatacji odnowionych, na zlecenie przewoźnika, składów oraz po wcześniejszych zakupach samorządu wojewódzkiego.

Odnowiony tabor ujawniony w rozkładzie

Analiza skorygowanego w czerwcu rocznego rozkładu jazdy pociągów 2017/2018 wskazuje na „wyższą jakość” na lubelskich liniach zelektryfikowanych. Większość uruchamianych połączeń na odcinkach Dęblin – Łuków – Chotyłów oraz Lublin/ Rejowiec – Chełm ma być obsługiwana zmodernizowanymi pojazdami serii EN57. Podróż takimi pojazdami odznacza się wyższym komfortem – mają one takie udogodnienia, jak miejsca dla osób poruszających się na wózkach, klimatyzację, WI-FI i gniazda przy siedzeniach. Kolejnym atutem jest kilkuminutowe skrócenie czasu przejazdu między Chełmem a Lublinem.

Jak wyjaśnia Zofia Dziewulska, Naczelnik Działu ds. Handlowych w Oddziale Lubelskim Przewozów Regionalnych, przypisanie zmodernizowanego taboru do obsługi większości połączeń było możliwe „po zestawieniu posiadanego taboru i zapotrzebowania w rozkładzie jazdy (obiegi i przejścia)”. – Pojazdy serii EN57AL, własność organizatora przewozów, tj. Województwa Lubelskiego, są po naprawach rewizyjnych i dlatego od czerwca skierowano je do obsługi pociągów na odcinku Lublin – Chełm. Aktualnie obsługują ponad połowę wszystkich pociągów na tym odcinku – wyjaśnia rzecznik lubelskiego oddziału przewoźnika. – Ponadto oddział posiada osiem sztuk zmodernizowanego taboru marki Polregio serii EN57ALd, które zostały skierowane obecnie wyłącznie do obsługi pociągów na linii nr 2 i 26. Pojazdy znajdują się w okresie gwarancyjnym i wymagają częstych przeglądów serwisowych, dlatego obsługują pociągi po stronie "północnej" województwa, gdzie znajduje się zaplecze techniczne (sekcja utrzymania taboru w Łukowie) – dodaje.

Ograniczenia z powodu modernizowanej infrastruktury

Jak podkreśla Zofia Dziewulska, Polregio w zakresie wykorzystania nowszego taboru jest bardzo ograniczone ze względu na całkowite zamknięcie dla ruchu kolejowego odcinka Lublin – Dęblin. Wynika to z konieczności wykonywania w Łukowie wszelkich przeglądów posiadanego taboru elektrycznego o poziomie wyższym niż jeden oraz napraw bieżących. Powoduje to ograniczenia w wykorzystywaniu takiego taboru na odcinku Chełm – Lublin. Dlatego kilka połączeń nadal jest obsługiwanych przez niezmodernizowany tabor.

–Należy tu zaznaczyć, że pojazdy starego typu kursujące na odcinku Lublin – Chełm, posiadają podwyższony standard m.in. miękkie siedzenia i wyświetlacze elektroniczne a w przypadku pojazdów EN57 SPOT również duże toalety i wyznaczone miejsca do przewozu rowerów. Z chwilą oddania do eksploatacji odcinka Lublin – Dęblin, zmodernizowane pojazdy EN57 będą obsługiwały również pociągi na pozostałych czynnych odcinkach zelektryfikowanych Oddziału Lubelskiego – zapewnia Zofia Dziewulska.

Nowy tabor elektryczny poprawi sytuację także na liniach niezelektryfikowanych

Po zakończeniu prac modernizacyjnych, elektryczne zespoły trakcyjne będą obsługiwały również trasę Lublin – Kraśnik – Stalowa Wola Rozwadów. Zwiększy to zapotrzebowanie na tabor przeznaczony do obsługi tras zelektryfikowanych. Jak informuje Zofia Dziewulska, składy zasilane z sieci trakcyjnej w kierunku Kraśnika pojadą w rozkładzie jazdy 2019/2020. Do obsługi tej trasy trafią m.in. dwuczłonowe „ezety”, które zamierza kupić samorząd województwa lubelskiego. Powinny one trafić na tory w 2020 r. Ich wykorzystanie zostanie uzgodnione z właścicielem pojazdów.

Nowy tabor pozwoli na poprawę obsługi połączeń na liniach niezelektryfikowanych. – Prognoza zapotrzebowania taboru do realizacji rozkładu jazdy na kolejne lata, z uwzględnieniem posiadanego oraz zakupionego przez organizatora taboru, powinna w pełni zabezpieczyć potrzeby Oddziału Lubelskiego. Tabor spalinowy zostanie zastąpiony przez zelektryfikowany i optymalnie wykorzystany na liniach niezelektryfikowanych tj. z Lublina do Zamościa Wsch., Bełżca, Parczewa Kol., Lubartowa Słowackiego, Włodawy z możliwością uruchomienia połączeń na innych odcinkach linii kolejowych – podkreśla Naczelnik Działu ds. Handlowych w Oddziale Lubelskim PR.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Mediator w sporze związków z Polregio

Biznes

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Biznes

Lubuskie: Ruszył skład wagonowy Polregio

Jakub Madrjas 20 lipca 2023

Ruszyła nowa wakacyjna kampania reklamowa Polregio [FILMY]

Pasażer

Mediator w sporze związków z Polregio

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5