Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Lubelskie: Problem w niedoszacowaniu wartości projektu „wiaduktowego”?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-08-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jar, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Lubelskie: Problem w niedoszacowaniu wartości projektu „wiaduktowego”?
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. do 5 września czekają na zainteresowanych dokończeniem prac projektowych i budowlanych na stacji Lublin w ramach zadania „Przebudowa układu komunikacyjnego wraz z modernizacją wiaduktu kolejowego i przejścia podziemnego w obrębie dworca kolejowego Lublin”. Po opuszczeniu placu budowy przez poprzedniego wykonawcę oraz brakiem pozytywnego rozstrzygnięcia wcześniejszych postępowań przetargowych istnieje realne zagrożenie niewykonania projektu dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego 2007-2013.

O problemach przy realizacji wymienionej inwestycji informowaliśmy wielokrotnie. Zadanie, którego celem jest m.in. poprawa dostępności do dworca kolejowego Lublin, miało być zakończone w I kwartale 2013 r. Niestety, prace zostały wstrzymane i nie mogą rozpocząć się ponownie. Dotychczas nie znalazł się chętny do dokończenia inwestycji za zapłatę proponowaną przez zarządcę narodowej sieci linii kolejowych. W ostatnim postępowaniu przetargowym zainteresowane wykonaniem zadania podmioty wskazały na wyraźnie wyższe kwoty niż środki przeznaczone na ten cel przez PKP PLK.

Zadanie to jest realizowane z dofinansowaniem z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WL 2007-2013. Środki unijne stanowią nawet 85% kosztów kwalifikowanych projektu, określonej w dokumentacji wykonanej na rzecz PKP PLK S.A. Mając tak duże wsparcie finansowe wydaje się, że nie powinno być problemu ze sfinansowaniem inwestycji. Jednak jest inaczej.

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy” w Departament Regionalnego Programu Operacyjnego, problemu należy upatrywać w niedoszacowaniu wartości projektu. Z ostrożnej analizy urzędników odpowiedzialnych za realizację programu wynika, że podmiot wykonujący studium wykonalności dla PKP PLK zbyt nisko ocenił wartość zadania, określając je na 20,7 mln zł. Wcześniejsze, szacunkowe kalkulacje kosztów określały wartość projektu na 42,5 mln zł, czyli kwotę ponad dwukrotnie wyższą.

Paweł Florek z  Departamentu Regionalnego Programu Operacyjnego podkreśla, że organy województwa lubelskiego starały się pomóc PKP PLK w realizacji tego zadania.
- Zarząd Województwa Lubelskiego zgodził się m.in. na zwiększenie dotacji dla PKP PLK o 4,4 mln zł oraz na wydłużenie czasu potrzebnego do zakończenia inwestycji. Dlatego, w dalszym ciągu wierzymy, że uda się doprowadzić ją do szczęśliwego finału i, że już pod koniec przyszłego roku mieszkańcy Lublina będą mogli przejechać pod i po odnowionym wiadukcie. Jednak w tym momencie, przyszłość przedsięwzięcia leży wyłącznie w rękach władz kolejowej spółki – wyjaśnia

Departament Regionalnego Programu Operacyjnego ma nadzieje, że zarządca infrastruktury kolejowej w niebawem wyłoni wykonawcę, który wykona pozostałe roboty projektowe i budowlane. W innym przypadku spółka będzie musiała zwrócić wypłaconą jej część dofinansowania wraz z odsetkami oraz straci możliwość skorzystania z pozostałej (niewypłaconej jeszcze) części unijnego dofinansowania.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

Infrastruktura

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

jar, Rynek Kolejowy 08 lutego 2018

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

Infrastruktura

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

jar, Rynek Kolejowy 03 lutego 2018

Przetarg na nadzór nad modernizacją Krakowskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Zobacz również:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

inf. pras PKP PLK 24 lipca 2023

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

Infrastruktura

PKP PLK wykona roboty budowlane na linii 71

jar, Rynek Kolejowy 08 lutego 2018

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

Infrastruktura

Regionalnym przez media: Na styku kolei i samorządów

jar, Rynek Kolejowy 03 lutego 2018

Przetarg na nadzór nad modernizacją Krakowskiego Węzła Kolejowego

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5