W tym roku poprawy stanu technicznego doczekała się linia kolejowa nr 67. Pojawiły się głosy, że z powodu licznych prac na odcinku Lublin – Świdnik, fragment linii nr 7 między tymi miastami zostanie czasowo zamknięty, a ruch osobowy zostanie poprowadzony z ominięciem przystanku Lublin Północny. Jednak przedstawiciel Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie dementuje te pogłoski.
Jak poinformował „Rynek Kolejowy” Zygmunt Osiak, dyrektor ds. technicznych ZLK w Lublinie, w tym roku poprawiono stan techniczny linii biegnącej przez stację Lublin Tatary. W ramach prac wykonano m.in. częściowej wymiany nawierzchni, szyny połączono spawami oraz uzupełniono tłuczeń. Prace wykonano siłami PLK – własnymi Zakładu oraz krakowskiego Zakładu Maszyn Torowych. Sfinansowano je ze środków operacyjnych zarządcy infrastruktury.
Remont omawianej trasy wykonano przed rozpoczęciem prac modernizacyjnych na odcinku Lublin – Świdnik linii Warszawa – Dorohusk. Obecnie trwają roboty na przystanku Lublin Północny, do których prowadzenia było konieczne wyłączenia z eksploatacji jednego toru szlakowego. Ponadto trwa budowa wiaduktu w ciągu drogi dojazdowej do powstającego lotniska regionalnego w Świdniku. Obie inwestycje nie są bez wpływu na ruch pociągów. Ponadto trwają przygotowania do budowy kolejnego wiaduktu drogowego, tym razem w ramach realizacji obwodnicy miasta Lublina. Wykonanie obu zadań drogowych jest prowadzone przez inwestorów niezależnych od zarządcy infrastruktury kolejowej.
Połączenie faktów, tj. realizacja wymienionych zadań i remont linii nr 67, zapewne spowodowało „narodzenie się” plotek o czasowym zamknięciu odcinka linii nr 7. Dementuje je przedstawiciel lubelskiego ZLK.
- Nie możemy sobie pozwolić nawet na czasowe zamknięcie odcinka linii Warszawa – Dorohusk. Jest ona dla nas zbyt ważna – zapewnia Zygmunt Osiak.
Dyrektor ds. technicznych twierdzi, że po dostosowaniu urządzeń srk można prowadzić ruch osobowy między Lublinem a Świdnikiem z pominięciem przystanku Lublina Północnego. Gdyby było takie zainteresowanie zarządca infrastruktury nie wyklucza budowy dodatkowych przystanków osobowych w okolicach istniejących supermarketów, samej stacji rozrządowej czy dzielnicy Felin. Takie inwestycje są i tak planowane w ramach budowy kolei metropolitarnej dla aglomeracji lubelskiej.