Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Lubelskie: Poprawili trasę „towarową” Lublin – Świdnik

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
06-09-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jar, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Lubelskie: Poprawili trasę „towarową” Lublin – Świdnik
W tym roku poprawy stanu technicznego doczekała się linia kolejowa nr 67. Pojawiły się głosy, że z powodu licznych prac na odcinku Lublin – Świdnik, fragment linii nr 7 między tymi miastami zostanie czasowo zamknięty, a ruch osobowy zostanie poprowadzony z ominięciem przystanku Lublin Północny. Jednak przedstawiciel Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie dementuje te pogłoski.

Jak poinformował „Rynek Kolejowy” Zygmunt Osiak, dyrektor ds. technicznych ZLK w Lublinie, w tym roku poprawiono stan techniczny linii biegnącej przez stację Lublin Tatary. W ramach prac wykonano m.in. częściowej wymiany nawierzchni, szyny połączono spawami oraz uzupełniono tłuczeń. Prace wykonano siłami PLK – własnymi Zakładu oraz krakowskiego Zakładu Maszyn Torowych. Sfinansowano je ze środków operacyjnych zarządcy infrastruktury.

Remont omawianej trasy wykonano przed rozpoczęciem prac modernizacyjnych na odcinku Lublin – Świdnik linii Warszawa – Dorohusk. Obecnie trwają roboty na przystanku Lublin Północny, do których prowadzenia było konieczne wyłączenia z eksploatacji jednego toru szlakowego. Ponadto trwa budowa wiaduktu w ciągu drogi dojazdowej do powstającego lotniska regionalnego w Świdniku. Obie inwestycje nie są bez wpływu na ruch pociągów. Ponadto trwają przygotowania do budowy kolejnego wiaduktu drogowego, tym razem w ramach realizacji obwodnicy miasta Lublina. Wykonanie obu zadań drogowych jest prowadzone przez inwestorów niezależnych od zarządcy infrastruktury kolejowej.

Połączenie faktów, tj. realizacja wymienionych zadań i remont linii nr 67, zapewne spowodowało „narodzenie się” plotek o czasowym zamknięciu odcinka linii nr 7. Dementuje je przedstawiciel lubelskiego ZLK.

- Nie możemy sobie pozwolić nawet na czasowe zamknięcie odcinka linii Warszawa – Dorohusk. Jest ona dla nas zbyt ważna – zapewnia Zygmunt Osiak.

Dyrektor ds. technicznych twierdzi, że po dostosowaniu urządzeń srk można prowadzić ruch osobowy między Lublinem a Świdnikiem z pominięciem przystanku Lublina Północnego. Gdyby było takie zainteresowanie zarządca infrastruktury nie wyklucza budowy dodatkowych przystanków osobowych w okolicach istniejących supermarketów, samej stacji rozrządowej czy dzielnicy Felin. Takie inwestycje są i tak planowane w ramach budowy kolei metropolitarnej dla aglomeracji lubelskiej.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5