W regionie najwięksi przewoźnicy towarowi inwestują również w infrastrukturę. Kilka inwestycji realizuje PKP LHS Sp. z o.o. Na naprawę zarządzanej infrastruktury pewne środki skierowało także PKP Cargo.
Jak informuje „Rynek Kolejowy” Ewa Kusz, rzecznik PKP LHS, najważniejszą z realizowanych inwestycji w 2014 r. PKP LHS Sp. z o.o. zakończyła już w maju. Efektem rozpoczętych w sierpnia ubiegłego roku robót infrastrukturalnych poprawiono przepustowość oraz bezpieczeństwo prowadzenia ruchu kolejowego na eksploatowanej linii kolejowej między Hrubieszowem a Zamościem. Uzyskano to poprzez przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk) na mijankach Werbkowice LHS i Miączyn LHS i włączenie ich do Lokalnego Centrum Sterowania na stacji Zamość Bortatycze LHS. Na realizację zadania nakłady wyniosły 22,7 mln zł.
Kolejna inwestycja dotyczy stacji kolejowej Szczebrzeszyn LHS.
- Spółka PKP LHS analizując rynek, a także wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów pod koniec 2012r. rozpoczęła prace inwestycyjne w zakresie budowy na stacji Szczebrzeszyn LHS przesypowni wraz z silosami, której głównym celem jest zwiększenie zdolności przeładunkowych oraz umożliwienie doraźnego magazynowania materiałów wrażliwych na warunki atmosferyczne. Spółka PKP LHS jest już w końcowym etapie realizowanej inwestycji – wyjaśnia Ewa Kusz.
Wartość inwestycji wyniosła 6 mln zł.
Podmiot buduje również drogę dojazdową do stacji Zamość Bortatycze LHS. W wyniku tej inwestycji powstanie jezdnia o długości 1,2 km o szerokości 7m wraz z utwardzonymi poboczami. W zakres inwestycji wchodzi również budowa mostu na rzecze Łabuńce.
- Inwestycja ta ma na celu zapewnienie komfortu realizacji przewozów, dogodnego dojazdu do stacji Zamość Bortatycze LHS jak również poprawę realizacji usług świadczonych przez PKP LHS w ramach łańcuchów logistycznych, których zasadniczym elementem jest odbiór towarów ze stacji Zamość Bortatycze LHS. Sprawna realizacja tego zadania umożliwi utrzymanie realizowanych przewozów obecnych Klientów a także stworzy szansę na pozyskania nowych wielkości przewozowych – informuje rzecznik spółki.
Realizacja zadania pochłonie 3,2 mln zł. W I połowie 2014 r. poniesiono nakłady w wysokości 1 mln zł.
Na terenie województwa lubelskiego PKP Cargo skupi się na remontach infrastruktury torowej. Na stacji kolejowej Lublin Tatary naprawiony ma być tor 730. Na realizację tego zadania przewoźnik zagwarantował odpowiednie środki.