Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Lubelskie: „Przemytnik” zdewastowany na granicy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-11-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Nowy Tydzień Chełmski

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Lubelskie: „Przemytnik” zdewastowany na granicy
Narodowy przewoźnik będzie domagał się od Izby Celnej w Białej Podlaskiej odszkodowania za zniszczenia w dwóch wagonach. Doszło do nich podczas przeszukiwania składu na granicy. Celnicy bronią się procedurami, według których funkcjonariusze mają obowiązek przywrócić wagon do stanu sprzed kontroli tylko wtedy, gdy nie znajdą przemycanych towarów.

„Demolka w świetle prawa” - tak zatytułował lokalny tygodnik artykuł na temat postępowania Służby Celnej w pociągu międzynarodowym Kijów – Warszawa w nocy z 4 na 5 listopada. Skład ten z uwagi na ilość wykrywanych towarów akcyzowych jest nazywany „przemytnikiem”. Podczas kontroli granicznej funkcjonariusze uznali, że istnieje prawdopodobieństwo przemytu na dużą skalę. Z tego powodu zarządzili wyłączenie jednego wagonu ze składu, inne zaś gruntownie sprawdzili. W wyniku akcji wykryto około 9 tysięcy papierosów o wartości 75 tys. złotych. Jednak podczas akcji doszło do dużych uszkodzeń. „Po kontroli celnej dwa wagony zostały zupełnie zniszczone. Straty sięgają kilkudziesięciu tysięcy złotych, dlatego będziemy domagać się od Izby Celnej pokrycia kosztów naprawy uszkodzeń powstałych podczas przeszukania pociągu” - powiedziała „Nowemu Tygodniowi Chełmskiemu” Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity.

Jak można przeczytać w lokalnym tygodniku w wagonach zostały powyrywane siedzenia i łóżka, zniszczone ściany i sufity i zdemolowane toalety.

Izba Celna na łamach tygodnika broni się tym, że działa zgodnie z prawem i procedurami. Marzena Siemieniuk, rzecznik prasowy Izby Celnej w Białej Podlaskiej podkreśla, że aby można było dostać się do używanych przez przemytników skrytek musowo czasem użyć „radykalnych środków”. Ponadto zwraca uwagę, że wagony często są w niezadowalającym stanie technicznym, a kontrabanda odkrywana jest nawet w hamulcach. A zapewnienie odpowiednich warunków podróżującym jest obowiązkiem przewoźnika. Ponadto informuje, że obowiązek przywrócenia składu do stanu sprzed kontroli celnicy mają tylko wtedy, gdy nie znajdą kontrabandy. A takie przypadki nie zdarzają się często.
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5