Spółka ITL stała się posiadaczem dwóch nowoczesnych lokomotyw elektrycznych Bombardiera Traxx F140 MS Typ E186, które zostały sprowadzone do Polski w celu potwierdzenia wykonania lokomotyw zgodnie z typem pojazdu. O rozpoczynającej się działalności ITL w Polsce opowiada w rozmowie z \"Rynkiem Kolejowym\" Prezes Zarządu spółki, Maciej Wysocki.
Lokomotywy te będą użytkowane przez ITL Polska w ruchu międzynarodowym pomiędzy Niemcami a Polską. W dniu 8 kwietnia spółka ITL Polska na terenie zakładu Bombardier Transportation Polska we Wrocławiu zaprezentowała nowe lokomotywy Traxx. W ramach prezentacji odbyła sie prelekcja w czasie której przedstawione zostały charakterystyki techniczne tych lokomotyw oraz kolejowe korytarze transportowe na których te lokomotywy są eksploatowane, jak również korzyści jakie wynikają z ich użytkowania, w stosunku to dotychczas eksploatowanego w Polsce taboru trakcyjnego.
Na spotkanie zostali zaproszeni przedstawiciele firm przewozowych w Polsce, miedzy innymi Rail Polska, Lotos, CTL Logistics, Pol-Miedź-Trans, PCC Rail, ITL Polska oraz innych uczestników rynku kolejowego w Polsce.
Po prelekcji odbyła się prezentacja dwóch lokomotyw Traxx F140 MS Typ E186 w hali zakładu Bombardiera. Uczestnicy spotkania mogli swobodnie oglądać wszystkie uprzędzenia sterujące, usiąść w kabinie maszynisty, zapoznać się z nowoczesnym pulpitem sterowniczym, a także zapoznać się ze wszystkimi nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi zastosowanymi w tych lokomotywach.
Po uzyskaniu poświadczenia zgodności z typem, oraz wypełnieniu wszystkich innych formalności, lokomotywy typu E186 w barwach ITL-u będzie można zobaczyć na szlakach kolejowych w Polsce.

Obejrzyj fotorelację z prezentacji lokomotyw ITL

Rozmowa z Prezesem Zarządu ITL POLSKA, Maciejem Wysockim
Rynek Kolejowy: Gdzie na polskich torach można Państwa spotkać? Proszę w skrócie opowiedzieć o działalności spółki ITL w Polsce.
Maciej Wysocki: Firma ITL POLSKA została założona w grudniu 2006. W grudniu 2007 otrzymała licencję na przewozy towarowe rzeczy oraz na wynajem środków trakcyjnych. W chwili obecnej rozpoczęła procedurę pozyskiwania „Certyfikatu Bezpieczeństwa”. Uzyskanie go jest warunkiem koniecznym do wykonywania przewozów kolejowych.
O fakcie otrzymania wszystkich niezbędnych dokumentów oraz o podpisaniu umowy z PKP PLK, PKP Energetyka itp., poinformujemy Państwa na specjalnej konferencji prasowej.
Co do obecnej działalności firmy, to skoncentrowaliśmy się na dwóch dziedzinach. Po pierwsze budujemy wizerunek marki grupy ITL jako solidnego partnera w międzynarodowych przewozach kolejowych. Firma nasza, dzięki oddziałom w Niemczech, Holandii, Czechach, pośredniczy w przewozach towarów z Europy do Polski. Fizycznie przewozy te wykonują polscy licencjonowani przewoźnicy.
Drugi kierunek działalności, to samodzielne pozyskiwanie kontaktów przewozowych w Europie.
RK: Jak na rozwój firmy wpłynie przejęcie przez SNCF? Czy planują Państwo przewozy na trasie np. Polska-Francja?
MW: To wydarzenie odbiło się echem po całej Europie. SNCF to gigant na rynku europejskich przewozów kolejowych. Teraz każdy, kto nawiązuje współpracę z grupą ITL, może mieć pewność co do stabilności ekonomicznej firmy oraz zapewnienia właściwego poziomu obsługi dowolnie dużych kontraktów. Już w chwili obecnej, nasi klienci zlecają nam transporty z Holandii do Polski, z Belgii do Czech itp., mając kontakt tylko z jedną organizacją, z jedną dyspozyturą i jednym partnerem.
Przejęcie udziałów spółki ITL z Drezna przez narodowego przewoźnika francuskiego, pozwoli nam w przyszłości rozszerzyć naszą ofertę o terytorium Francji. Ale bądźmy realistami. Zanim do tego dojdzie, jest jeszcze ogrom pracy przed nami. Jest to ciężkie zadanie, które wymaga wypełnienia wielu formalności. Jeśli to nam się uda, będziemy prekursorami w tej dziedzinie.
RK: Ile jeszcze nowych lokomotyw mają Państwo zamiar wprowadzić na polski rynek?
MW: To pytanie jest ściśle powiązane z poprzednim. Jak mówiłem, SNCF to bardzo bogata firma, która, będąc udziałowcem ITL, jest w stanie zapewnić finansowanie działalności operacyjnej oraz inwestycyjnej firmy. Może za wcześnie o tym mówić, ale wiążemy duże nadzieje z rozbudową parku lokomotyw w całej grupie ITL.
RK: Dziękujemy za rozmowę!