PKP PLK modernizują przejazdy kolejowe. W samym województwie łódzkim program montażu dodatkowych urządzeń ostrzegawczych lub rogatek obejmie 38 obiektów. W całej Polsce zarządca infrastruktury zainwestuje w 300 przejazdów.
Dzięki dwóm programom finansowanym z funduszy UE w województwie łódzkim na 38 przejazdach PKP PLK wymienia wyeksploatowane urządzenia. W ich miejsce instalowana jest nowoczesna sygnalizacja ostrzegająca kierowców o zbliżających się pociągach. Prace remontowe obejmą też jezdnię i tory. Modernizacje obejmują trasę z Łodzi Kaliskiej do Sieradza, trasy ze Zgierza do Kutna i Łowicza, z Kutna do Torunia i Płocka, a także skrzyżowania w okolicach Poddębic, Szadku i Chorzewa Siemkowic.
Modernizacje i rewitalizacje linii kolejowych uwzględniają budowę wiaduktów, przejść podziemnych dla pieszych, tuneli drogowych, wygrodzeń terenu kolejowego oraz dodatkowe zabezpieczenia przejazdów kolejowo-drogowych. W Polsce jest ponad 12 500 przejazdów kolejowo-drogowych. Za ich utrzymanie odpowiada zarządca infrastruktury, choć szczególnie ich nawierzchnie niszczą ciężkie samochody. Projekt przejazdowy uzupełni przebudowę skrzyżowań drogi z torem kolejowym prowadzoną w ramach modernizacji m.in. na liniach ze Skierniewic do Warszawy, z Koluszek do Częstochowy czy w ramach prac na trasach przeznaczonych do połączeń aglomeracyjnych w Łodzi.
Dzięki inwestycji, na terenie całej Polski wyremontowanych zostanie 307 przejazdów. Realizacja tych działań, współfinansowanych przez Unię Europejską, kosztuje ponad 300 mln zł.