Po łódzkiej Trasie W-Z (Retkinia – Olechów) od października przyszłego roku będą kursowały 22 niskopodłogowe tramwaje Pesy generacji Swing. Władze miasta oraz Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego podpisały wczoraj z producentem umowę na ich dostawę.
– To historyczny moment. Nigdy wcześniej [od 1990 r. - przyp. RC] nie kupowaliśmy jednocześnie tak wielu nowych tramwajów – mówi prezes MPK Zbigniew Papierski. Jego zdaniem proces odmładzania taboru nie powinien jednak się na tym zakończyć. – Przygotowujemy się już do kolejnych zakupów, które pomogą nam w odnowie parku taborowego – informuje prezes, dodając, że spółka liczy na dalsze wsparcie ze strony Urzędu Miasta.
- Podpisana umowa to dopiero pierwszy etap – potwierdza prezydent Hanna Zdanowska. – Stan taboru tramwajowego od dawna pozostawiał wiele do życzenia. Oprócz modernizacji posiadanego już taboru będziemy kupować nowe wagony. Planujemy kolejne, większe zakupy w najbliższych latach, również z wykorzystaniem funduszy unijnych już z nowej perspektywy budżetowej 2014-2020 – zapowiada.
Właśnie od pozyskania funduszy unijnych było uzależnione podpisanie umowy. Rozstrzygnięcie wygranego przez Pesę przetargu na 22 wagony przez długi czas miało charakter jedynie warunkowy. Dopiero na początku listopada Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju przyznało fundusze niezbędne do sfinalizowania zakupu. Dofinansowanie z Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” wyniesie 40 procent ogólnej sumy kontraktu, która wynosi 166 milionów złotych.
Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl