Łodzianie po raz drugi "przegrali" z konkurentem z Krakowa walkę o lukratywne umowy przy modernizacji torowisk we własnym mieście - pisze Dziennik Łódzki.
Kontrakt wart około 3,5 mln złotych straciło, na rzecz krakowskiej spółki Tor Krak, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi. Firmę z Krakowa, jako podwykonawcę, wybrała łódzka spółka Unidro, zwycięzca przetargu na modernizację ulicy Pomorskiej.
-Liczyłem na MPK, bo Zakład Torów i Sieci ma doświadczenie, sprzęt i jest na miejscu
- zapewnia Andrzej Jóźwiak, prezes Unidro. -Na moją ofertę nie dostałem jednak odpowiedzi. -Złożyliśmy ofertę Unidro, ale została odrzucona bez podania przyczyny
- ripostuje Bogumił Makowski, rzecznik łódzkiego MPK.
To druga przegrana łódzkiego MPK. W ubiegłym roku Tor Krak wymieniał tory na al. Włókniarzy, a kontrakt był wart ponad 2 mln zł. MPK rekompensuje sobie jednak straty w... Krakowie. Pracownicy Zakładu Torów i Sieci skończyli wymianę 4 kilometrów torów na ul. Kalwaryjskiej - Limanowskiego, wcześniej modernizowali stację obsługi tramwajów w Nowej Hucie- Podgórzu. Łódzko-krakowska wymiana nie budziłaby wątpliwości, gdyby nie kilka faktów.
Poproszony o komentarz do przetargu na modernizację al. Włókniarzy Adam Żeberkiewicz, rzecznik zarządu Dróg i Transportu UMŁ, odpowiedział, że Tor Krak był firmą solidną i najtańszą.