Łódzkie MPK przywróciło do ruchu jeden z trzech odstawionych wagonów Cityrunner z 2002 roku. W zdekompletowanym przez lata postoju pojeździe wymieniono szereg elementów wyposażenia.
Najważniejszą z modyfikacji w wagonie 1209 jest wymiana napędu. Zamontowane podzespoły zostały wyprodukowane przez firmę Enika. – Zastosowaliśmy nowe falowniki, nowy układ sterowania pojazdu wraz ze sterownikiem głównym i nowe przetwornice statyczne – wylicza mistrz z Zakładu Techniki MPK Maciej Michalski. Przed laty to właśnie awaria przetwornicy była powodem odstawienia wagonu, który stawał się stopniowo dawcą części dla innych, jeżdżących egzemplarzy.
Zmiany przeprowadzono także w miejscach wagonu widocznych gołym okiem. We wnętrzu zamontowano nowe oświetlenie (w tym podświetlenie poręczy przy użyciu diod LED), wymieniono system wentylacji (dodając funkcję schładzania powietrza) oraz zwiększono powierzchnię dla pasażerów stojących poprzez likwidację jednego z rzędów siedzeń (same miękkie, tapicerowane fotele nie zostały jednak wymienione na stosowane w modernizowanych łódzkich wagonach twarde siedzenia z plastiku). Na zewnątrz modyfikacje objęły montaż nowych, diodowych wyświetlaczy oraz okien z przesuwną częścią górną.
Więcej na portalu Transport-publiczny.pl