Dwa wagony Duewag GT8N przywieziono w nocy z soboty na niedzielę do łódzkiej zajezdni Telefoniczna. Poprzednie miejsce ich służby to stolica Finlandii. Nie wiadomo na razie, jakie są plany MPK związane z nowymi nabytkami.
Wagony o numerach 163 i 165 pochodzą z tej samej serii, co eksploatowane od dwóch lat przez MPK pojazdy przejęte po byłej Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej. Służbę liniową rozpoczęły w niemieckim Mannheim, które w latach 2007-2009 sprzedało je (jako część partii liczącej 6 sztuk) do Helsinek. Miejscowy przewoźnik Helsingin kaupungin liikennelaitos (HKL) postanowił odsprzedać je w związku z zakupami nowego taboru. Stan techniczny sprowadzonych do Łodzi egzemplarzy (miejscowa korozja, bohomazy na burtach) wskazuje na to, że przez jakiś czas wagony były wyłączone z eksploatacji.
Wagony GT8N bazują na konstrukcji dwuczłonowego tramwaju GT6, wydłużonego w latach 1991-1993 (jeszcze przez pierwszego właściciela) o środkowy człon niskopodłogowy. Pojazdy tego typu cieszą się dobrą opinią pasażerów z Łodzi, Zgierza i Ozorkowa (od 2007 r. są wykorzystywane do obsługi linii podmiejskiej 46). Od czasu przejęcia jej obsługi przez MPK sporadycznie można spotkać je także na linii 43 do Lutomierska. Nie wiadomo na razie, czy sprowadzone z Finlandii wagony również wyjadą na linie podmiejskie, czy też zostaną wykorzystane jako dawcy części zamiennych do jeżdżących tramwajów niemieckich.