Rozpoczęły się prace nad budową węzła multimodalnego przy dworcu Łódź Fabryczna w części dotyczącej budowy ul. Nowotargowej. Stało się to możliwe dzięki wywłaszczeniu w czerwcu fragmentu działki firmy Enkev.
Roboty rozbiórkowe i budowlane toczą się jednocześnie. – Na mocy decyzji ZRID dla odcinka Nowotargowej do ul. Tuwima rozpoczęto rozbiórkę dawnego budynku produkcyjnego po stronie południowej. Pierwszym etapem będzie rozbiórka północnej części, która umożliwi budowę niezbędnej infrastruktury podziemnej oraz zjazdów indywidualnych – informuje Marcin Dyguda z łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu. Prace konstrukcyjne przy układzie drogowym obejmują dwie główne osie komunikacyjne – Nowotargową (północ – południe) i Nowowęglową (wschód – zachód). Obecnie jest budowany środkowy fragment ul. Nowotargowej wraz z wiaduktem. Wykonawca buduje konstrukcje wsporcze pod prace zbrojeniowe i słupy nośne wiaduktu drogowego. Powstają także osobne rampy dla autobusów dalekobieżnych, które będą docierały na dworzec od strony ul. Kopcińskiego.
Zakończono budowę części zjazdów od strony północnej. – Są to częściowo zakryte rampy, które umożliwią zjazd samochodów na przestrzeń przed wejściem do dworca – wyjaśnia M. Dyguda. Za ich pośrednictwem będzie można dostać się do przewidzianych na 900 miejsc parkingów podziemnych, ale także do strefy Kiss&Ride bezpośrednio pod wejściem.
Kierujący robotami nie boją się ewentualnego ataku zimy. – Przeszkodą dla betonowania byłby jedynie spadek temperatury poniżej -10 stopni Celsjusza – twierdzi przedstawiciel ZDiT. Spodziewana liczba tak mroźnych dni nie będzie na tyle duża, by doprowadzić do kolejnego opóźnienia.
Problemy z przejmowaniem terenu firmy Enkev były oficjalną przyczyną podpisania w czerwcu aneksu, wydłużającego termin ukończenia budowy dworca o blisko rok. Jeszcze pod koniec maja działka nie była przejęta od firmy i przekazana wykonawcy. Efektem była nie tylko niemożność prowadzenia prac na samym spornym gruncie, ale również – jak twierdzili przedstawiciele PKP PLK oraz wykonawcy – problemy natury logistycznej w transporcie materiałów budowlanych na poszczególne części placu budowy. Według urzędników ZDiT tym razem budowa powinna zostać zakończona w terminie (do 31 sierpnia 2016 r.).