Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź Fabryczna: Otwarcie o 7 miesięcy później

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
24-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź Fabryczna: Otwarcie o 7 miesięcy później
Problemy z wodami podziemnymi przy ul. Niciarnianej doprowadziły do oficjalnego już przesunięcia terminu oddania dworca Łódź Fabryczna do użytku. W myśl podpisanego dziś aneksu do umowy, nowy termin to 30 września 2015 r.

Według wersji przedstawianej przez PKP PLK oraz budujące dworzec konsorcjum Torpol - Astaldi - PBDiM - Intercor, konieczność ominięcia "soczewki wodnej" spowodowała wypłycenie tunelu. Na przecięciu z ul. Niciarnianą tory będą biegły po powierzchni ziemi, a wlot tunelu przesunięto na zachód na wysokość ul. Konstytucyjnej. Dotychczas mówiono jednak tylko o wpływie tej decyzji na zmianę kształtu skrzyżowania z Niciarnianą. Dziś kolej oficjalnie poinformowała, że na skutek korekty projektu na wysokości ul. Kopcińskiego tunel będzie przechodził pomiędzy fundamentami filarów wiaduktu, zamiast - jak pierwotnie planowano - pod nimi. Rodzi to konieczność budowy tzw. szczudeł - tymczasowych fundamentów dla budowli na czas wybierania ziemi pod tunel kolejowy.

- Pracujemy nad różnymi rozwiązaniami. Robota będzie bardzo skomplikowana i długotrwała, ponieważ ruch na Kopcińskiego musi zostać utrzymany przez cały czas - mówi dyrektor kontraktu z ramienia wykonawcy Marcin Zaremba. Według wstępnych szacunków, prace mają rozpocząć się przed wakacjami.

- Wszystko odbywa się w ramach obecnego kontraktu, którego wartość się nie zmienia. Będziemy mieli i tak możliwość rozliczenia inwestycji, jeśli chodzi o finansowanie unijne - twierdzi Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP PLK. Istnieją wątpliwości, czy będzie tak w rzeczywistości - spekulacje na temat wyścigu z czasem przy rozliczaniu inwestycji trwały także wtedy, gdy obowiązywał poprzedni termin. W razie niepowodzenia inwestycja ma jednak zapewnione finansowanie ze środków budżetu państwa, a przewidziane dla niej środki unijne mogą zostać rozdysponowane na podwyższenie wartości dofinansowania innych inwestycji kolejowych.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5