Rozbiórka wiaduktu kolejowego nad ulicą Tramwajową spowoduje konieczność zamknięcia drogi na ponad rok. To najważniejsze zmiany, jakie pociągnie ze sobą kolejny etap budowy dworca Łódź Fabryczna. Ograniczenia wejdą w życie w najbliższą sobotę (26 kwietnia).
- Nowy etap będzie polegał na doprowadzeniu tunelu kolejowego do samego podziemnego dworca - informuje dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Grzegorz Nita. Rozbiórka zostanie przeprowadzona metodą klasyczną. Po jej zakończeniu w miejscu dotychczasowej budowli powstanie nowy wiadukt, który poprowadzi ponad torami ulicę Nowowęglową (jedna z dróg tworzących układ komunikacyjny Nowego Centrum Łodzi).
Zarówno od strony ul. Narutowicza (północ), jak i od Tuwima (południe) podzielona na dwie części Tramwajowa będzie przez ponad rok ulicą bez wylotu. Dopuszczone będą jedynie wjazdy docelowe. Zakaz ruchu obejmie nawet pieszych.
Przebudowa obejmie także pozostałe odcinki Tramwajowej. Między dzisiejszą Węglową a Narutowicza na ulicę powróci linia tramwajowa. Cała ulica ma odzyskać przejezdność do czasu oddania do użytku podziemnego dworca (najpóźniej 30 września 2015 r.). Być może jeszcze w tym roku rozpoczną się też roboty na ul. Wierzbowej oraz na skrzyżowaniu Narutowicza - Uniwersytecka. W śladzie ul. Nowotargowej trwają wyburzenia budynków wykupionych od Uniwersytetu Łódzkiego.