Choć PKP PLK zapowiedziały przedłużenie obowiązywania awaryjnej organizacji ruchu do końca sierpnia, Przewozy Regionalne informują, że ich pociąg interRegio pojedzie zmienioną trasą do niedzieli z możliwością ewentualnego przedłużenia objazdu. Nie milkną też głosy krytyki obecnego rozkładu jazdy. O wprowadzenie dodatkowych kursów albo komunikacji zastępczej zaapelował prezydent Żyrardowa.
Jak długo pasażerowie linii Łódź – Skierniewice – Warszawa będą musieli liczyć się z utrudnieniami w ruchu? Kilka dni temu PKP PLK zapowiedziały, że objazd części kursów wprowadzony w związku z testami urządzeń sterowania ruchem kolejowym potrwa aż do 31 sierpnia. Do końca wakacji przez Mokrą i Sochaczew z pominięciem generujących duży potok stacji w Skierniewicach i Żyrardowie kierowane mają być cztery pary pociągów TLK oraz jeden kurs interRegio.
Innych informacji udzielają natomiast Przewozy Regionalne. – Pociąg iR 10133 z Łodzi Kaliskiej do Warszawy Wschodniej będzie kierowany drogą okrężną do 17 sierpnia. Niezależnie jednak od Przewozów Regionalnych termin ten może zostać wydłużony – mówi Marta Milewska, rzecznik prasowy przewoźnika. Zapewnia też, że – choć na początku trwania objazdów PR informowały o problemach w komunikacji z PKP PLK – obecnie spółka otrzymuje aktualizację informacji dotyczących ruchu na linii na bieżąco.
Jest komunikacja zastępcza, ale... trzeba o niej wiedzieć
Do czasu powrotu kursu na swoją podstawową trasę pomiędzy Skierniewicami a Mokrą nadal ma kursować autobus zastępczy, a koszt jego funkcjonowania ponosi PKP PLK. Pasażerowie nadal nie mogą jednak znaleźć informacji o komunikacji autobusowej w internetowym rozkładzie jazdy. Co więcej, choć od wprowadzenia zmian minęły ponad trzy tygodnie, nadal widnieje tam obowiązujący w lipcu rozkład z postojami w Skierniewicach i Żyrardowie, a nie w Mokrej.
– Modyfikację organizacji ruchu pociągów na tej linii zarządca wprowadził w trybie natychmiastowym, co uniemożliwiło umieszczenie informacji w wyszukiwarce połączeń – mówi Marta Milewska. Od kilku dni w rozkładzie można znaleźć natomiast aktualny grafik pociągów TLK oraz kursów komunikacji zastępczej Skierniewice – Mokra – Skierniewice uruchamianych przez PKP Intercity.
Na objazdach najbardziej traci Żyrardów
Choć uruchomiona z pewnym opóźnieniem przez obu przewoźników linia dowozowa Skierniewice – Mokra stanowi pewną rekompensatę dla mieszkańców Skierniewic, nie rozwiązuje problemu braku obsługi Żyrardowa. – Ogromne utrudnienia, z jakim borykają się Państwa klienci na tym odcinku kolejowym, są skandaliczne i niedopuszczalne. Nie da się ich w żadnym stopniu uzasadnić trwającą modernizacją – ocenił w emocjonalnym liście do PR, IC i KM Andrzej Wilk, prezydent Żyrardowa.
Postuluje on uruchomienie komunikacji zastępczej, która obsłużyłaby także i to miasto. Argumentuje, że podobne połączenia uruchamiane są w przypadku czasowego zmniejszenia liczby połączeń w innych miejscach. Choć od publikacji pisma Andrzeja Wilka minęły dwa tygodnie, żadna ze spółek nie rozszerzyła w jakikolwiek sposób oferty dla mieszkańców Żyrardowa.