Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Lista PKP PR budzi wątpliwości

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-09-2005
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Nowa Trybuna Opolska, 2 września 2005

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Lista PKP PR budzi wątpliwości
PKP próbuje wyłudzić od urzędu marszałkowskiego pieniądze, zawyżając koszty niektórych połączeń - uważa Stanisław Biega, dyrektor biura koordynującego rozkłady jazdy pociągów w województwie opolskim. Zdenerwowała go opublikowana przez Zakład Przewozów Regionalnych PKP internetowa lista 22 pociągów przynoszących w tym województwie największe straty.

Są tam także połączenia obsługiwane przez szynobusy. Według kolei szczególnie nieopłacalne są połączenia Opole - Częstochowa, linia Nysa - Brzeg czy wieczorne i wczesnoporanne pociągi z Gliwic do Kędzierzyna. List deficytowych pociągów otrzymał marszałek województwa, a tym samym Stanisław Biega, który pracuje dla urzędu marszałkowskiego.
- Nie wiadomo, na jakiej podstawie PKP opracowało te dane - denerwuje się Biega. - Z wieloma od razu się nie zgadzam - dodaje. Według niego kilka przykładów podanych przez kolej wzięto "z sufitu". - Choćby szynobus o 9.05 z Kędzierzyna do Kamieńca - mówi Biega. -Według PKP jeździ nim niewiele osób, a z moich badań wynika, że obłożenie miejsc jest tam ponad stuprocentowe i część pasażerów musi stać.
Stanisław Biega podważa też koszty utrzymywania niektórych połączeń przedstawione przez PKP. -Okazało się, że wieczorny szynobus z Nysy do Kędzierzyna jest o 11 procent droższy od jeżdżącego tam wcześniej pociągu. To absurd, zwłaszcza że pociąg spalał od 150 do 200 litrów paliwa na sto kilometrów, a szynobus potrzebuje zaledwie 30 do 40 litrów ropy.
Według niego w przypadku połączeń z Opola do Częstochowy PKP podało dochód w postaci biletów zakupionych przez pasażerów wsiadających tylko w naszym województwie i zestawiło go z kosztami całej trasy. - Wtedy oczywistym jest, że linia ta staje się mocno deficytowa - twierdzi Biega.
Jerzy Machnicki, zastępca dyrektora opolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP, zapewnił, że dane kolei są prawdziwe. - Wynikają z badań, jakie przeprowadziliśmy pod koniec ubiegłego i na początku tego roku - podkreśla Machnicki. - Po prostu takie są fakty. Pan Biega mówi wiele rzeczy i często okazuje się potem, że nie ma racji. Jak twierdzi, większość nieopłacalnych połączeń to efekt obsługiwania tras przez spalinowozy.
-My przedstawiamy marszałkowi listę deficytowych połączeń, licząc na to, że znajdzie się sposób na zmniejszenie tych strat - dodaje Jerzy Machnicki.
Według Stanisława Biegi kolej chce w przyszłorocznym rozkładzie jazd zawiesić te połączenia lub zamierza wynegocjować dodatkową dotację od urzędu. W tym roku urząd przeznaczył dla PKP ponad 15 milionów złotych.
- Sprawdzimy, czy rzeczywiście są to tak kosztowne połączenia - mówi Andrzej Kasiura, członek zarządu województwa, odpowiedzialny za transport kolejowy w województwie. We wrześniu przez kilka dni urząd będzie kontrolował wszystkie wykazane przez PKP pociągi. Sprawdzona zostanie liczba pasażerów i dochody ze sprzedaży biletów.
- Potem możemy rozmawiać o ewentualnej dodatkowej dotacji czy zawieszaniu połączeń - stwierdza Kasiura. - Ale na pewno do końca roku wszystkie pociągi będą jeździć zgodnie z obecnym rozkładem.
Lista najbardziej nieopłacalnych pociągów według PKP
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5