Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Linia Otwocka – niedostępna i nieprzyjazna

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Linia Otwocka – niedostępna i nieprzyjazna
Stowarzyszenie Stołecznej Komunikacji SISKOM dokonało, w porozumieniu z UTK i PKP PLK, audytu ośmiu przystanków na linii otwockiej na odcinku Warszawa Olszynka Grochowska – Warszawa Falenica. Od lat nieremontowane, sprawiają pasażerom sporo problemów w korzystaniu. – Tym opracowaniem chcemy rozpocząć dyskusję zanim rozpocznie się rewitalizacja. Do tej pory nie było żadnej konsultacji planów PKP – mówi Adam Piotr Zając, który zajmuje się w SISKOM-ie tematyką dostępności.

Audyt powstał w ramach Warszawskiej Mapy Barier. – Naszymi opracowaniami staramy się prezentować realne problemy z naszego otoczenia, dotyczące przestrzeni Warszawy. Linia Otwocka to jeden z zapomnianych ciągów komunikacyjnych, który wymaga przebudowy i dostosowania do dzisiejszych potrzeb. Wiemy, że w najbliższych dwa latach linia będzie poddawana procesowi rewitalizacji, zatem jest szansa na wprowadzenie pewnych zmian przyjaznych dla pasażerów. Do tej pory jednak nie było jednak żadnych konsultacji planów PKP. Tym opracowaniem chcemy rozpocząć dyskusję. Pasażerowie powinni mieć szansę dowiedzieć się o planach PKP i przedstawić swoje pomysły które nie wymagają dużych nakładów, a mogą poprawić atrakcyjność tego ciągu komunikacyjnego – mówi Adam Piotr Zając, który zajmuje się w SISKOM-ie tematyką dostępności.

Przystanki, nieremontowane od lat, nie są w żaden sposób dostępne dla osób niepełnosprawnych. Nie ma oznaczeń dotykowych dla niewidomych, a problem z poruszaniem się mogą mieć także osoby starsze i rodzice z dziećmi – brakuje podjazdów lub są zbyt strome. Tylko na dwóch obiektach można bezpiecznie zostawić rower, bez utrudniania przejścia innym pasażerom. Problemy występują zresztą nie tylko w obrębie przystanków – również po stronie „miejskiej” chodniki i dojścia są np. w złym stanie.

Ciężko mają jednak nie tylko niepełnosprawni. Na większości peronów nie ma ławek pod zadaszeniem, mimo istnienia wiat. Niewystarczająca jest też informacja pasażerska – brak planów orientacyjnych, oznaczeń wyjść czy wystarczającej liczby rozkładów (obecnie tylko jeden komplet tablic na peron).

Choć cała linia wymaga gruntownej przebudowy, to – jak przekonują przedstawiciele SISKOM-u, część modyfikacji można wdrożyć niewielkim kosztem. Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lublin. Węzeł przesiadkowy przy Lublinie Zachodnim pod znakiem zapytania. Są protesty

Zintegrowany transport

Otwock: Niebezpieczne przejście z parkingu na perony

Infrastruktura

Otwock: Niebezpieczne przejście z parkingu na perony

Linia Otwocka, 16 stycznia 2011 17 stycznia 2011

Warszawa: Dodatkowy pociąg z Otwocka

Pasażer

Warszawa: Dodatkowy pociąg z Otwocka

ZTM Warszawa, 21 marca 2011 21 marca 2011

Warszawa: Funkcjonowanie SKM w aglomeracji stabilne

Pasażer

Warszawa: Funkcjonowanie SKM w aglomeracji stabilne

wu, Rynek Kolejowy 04 stycznia 2013

Zmiany rozkładu SKM Warszawa na linii otwockiej

Pasażer

Zobacz również:

Lublin. Węzeł przesiadkowy przy Lublinie Zachodnim pod znakiem zapytania. Są protesty

Zintegrowany transport

Otwock: Niebezpieczne przejście z parkingu na perony

Infrastruktura

Otwock: Niebezpieczne przejście z parkingu na perony

Linia Otwocka, 16 stycznia 2011 17 stycznia 2011

Warszawa: Dodatkowy pociąg z Otwocka

Pasażer

Warszawa: Dodatkowy pociąg z Otwocka

ZTM Warszawa, 21 marca 2011 21 marca 2011

Warszawa: Funkcjonowanie SKM w aglomeracji stabilne

Pasażer

Warszawa: Funkcjonowanie SKM w aglomeracji stabilne

wu, Rynek Kolejowy 04 stycznia 2013

Zmiany rozkładu SKM Warszawa na linii otwockiej

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5